cover book optin

Poznaj 8 przyczyn słabej sprzedaży w małej firmie
i 8 strategii wyjścia z impasu

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.
Closeup of a happy young businesswoman lying on sofa and using laptop

13 kroków, aby Facebook przynosił efekty, cz. 1.

Sporo biznesów, którzy prowadzą działalność usługową potrzebuje nowoczesnych form dotarcia do potencjalnych klientów. Social marketing jest jednym z kanałów umożliwiających kontakt z dużą ilością osób, jednak aby nie marnotrawić czasu i upewnić się, że zaangażowanie będzie adekwatne do efektów, warto poznać metody, które mogą to zapewnić. Istnieje wiele portali, gdzie można promować własny biznes.

Jednym z nich jest Facebook.

Warto zacząć od dobrego określenia celów, aby wiedzieć po co prowadzę profil na Facebooku. Robienie tego tylko dlatego, że wszyscy inni tak postępują jest niewystarczające. Głównymi celami prowadzenia Facebooka może być przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów i zapoznanie ich z Twoją stronę internetową (przekierowanie ruchu na własną www), aby dowiedzieli się kim jesteś, czym się zajmujesz i jakie produkty/ usługi oferujesz. Facebook jest portalem zrzeszającym ludzi o różnych zainteresowaniach, dlatego firmy, posiadające tam swój fanpage nie są już nowością.

Postanowiłam podzielić się z Tobą 13 wskazówkami, które według mnie działają i sprawiają, że Facebook przynosi efekty w promowaniu marki.

  1.       Facebook jest źródłem, z którego Twoi potencjalni klienci mogą, a raczej powinni czerpać opinie innych o Tobie. Zadbaj o to, aby Twoi dotychczasowi klienci wpisywali swoje spostrzeżenia na Twoim fanpage’u, albo sam zadbaj o to, aby wystawione rekomendacje zostały opublikowane jako post na Facebooku. Zwróć uwagę na to, aby opinię połączyć z ładną, adekwatną grafiką, przedstawiającą na przykład pióro z kartką papieru bądź osobę pisząca coś przy biurku. Pamiętaj, że najpierw uwagę przykuwa grafika, która skłania do przeczytania opisu na niej bądź nad nią.
  2.       Pamiętaj też o Twojej aktywności na Facebooku. Jeśli zainteresowani pytają o coś, odpowiadaj. Lajkuj to co komentują. Twoje zaangażowanie na portalu, może być postrzegane jako odzwierciedlenie działań w firmie oraz zaangażowanie w relacje z klientami.
  3.       Każdy klient lubi jak się o niego dba i pyta o opinię. Dlatego też pokaż swoim facebookowym fanom, że interesuje Cię ich opinia i zdanie na różne tematy związane z działaniem firmy, z tworzeniem nowych usług bądź produktów. Ważna przy pytaniu o opinię na forum jest konstrukcja pytania. Lepiej zadawać pytania zamknięte, czyli takie, na które można odpowiedzieć „tak”/ „nie”. Jednak zauważyłam, że odkąd pojawiły się nowe możliwości like’ów (uwielbienie, zdziwienie, śmiech, płacz) ludzie chętniej z tego korzystają, dlatego też możesz zapytać o reakcję na np. dany produkt. Nie bój pytać się o zdanie innych, ponieważ właśnie ich opinie pozwalają Ci polepszać swoje usługi.
  4.       Często spotykam się z fanpage’ami firm, które publikują posty nie związane z ich działalnością. Wrzucają zdjęcia, filmiki, które pokazują śmieszne rzeczy, zapominając o tym, że Facebook służy między innymi do promowania swoich usług/ produktów i warto to wykorzystać. Są też tacy, którzy nie wiedzą co wrzucać i po prostu nie działają aktywnie, tracąc tym samym zainteresowanie ze strony potencjalnych klientów. Dlatego publikuj posty na temat i po kilka razy w tygodniu!  Osoby już obserwujące Twój fanpage będą je lajkować i automatycznie będzie to widoczne w ich aktywnościach, do których wgląd mają ich znajomi (którzy jeszcze mogą Cię nie znać). Dzięki lajkom Twój post będzie rozszerzał swój zasięg. Im więcej „lubię to”, tym więcej ludzi zainteresuje się nim, a to zwiększa prawdopodobieństwo, że nieznające Cię osoby, klikną w fanpage, by dowiedzieć się, czym się zajmujesz.
  5.       Posty, które biją rekordy like’ów to cytaty znanych osób. Dobrze by było, żeby były one związane z branżą, w której działasz. Wpisując w Google kluczowe słowa, na pewno znajdziesz mnóstwo inspiracji. Pamiętaj, aby kierować się zasadą, że to grafika najpierw przykuwa uwagę. Dlatego polecam Ci wpisanie w Google „darmowe grafiki, zdjęcia” i przeszukanie kilku stron. Wybierz te, które nie tylko pasują do Twojej branży, ale także do danego cytatu bądź opisu, który planujesz wstawić. Istotne jest również to, aby zorientować się, kiedy najwięcej osób korzysta w Facebooka. Statystyki mówią, że żywotność, wrzuconego postu, wynosi koło 15-20 minut. Ja swoje posty wrzucam późnymi popołudniami, wieczorami, ponieważ jest to pora, kiedy większość osób wróciła z pracy i przegląda swoje prywatne rzeczy.

Te wskazówki na pewno ułatwią Ci prowadzenie strony na Facebook’u i sprawią, że zdobędziesz większe zainteresowanie na swoim fan page’u . A już za tydzień kolejna część pt. 13 kroków, aby Facebook przynosił efekty.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o promowaniu na Facebooku, o social media marketing – zapisz się na bezpłatną konsultację.

Comments

comments

 , ,

Trackbacki/Pingbacki

  1. 13 kroków, aby Facebook przynosił efekty, cz. 2. | Strategia Rozwoju Firmy - 9 stycznia 2017

    […] 5 pierwszych kroków, aby Facebook przynosił efekty. Jeśli chcesz zapoznać się z poprzednim artykułem kliknij tutaj. Dziś zapraszam Cię do zapoznania się z kolejną częścią przydatnych […]

  2. 13 kroków, aby Facebook przynosił efekty, cz. 3. | Strategia Rozwoju Firmy - 16 stycznia 2017

    […] zainteresują się Twoją marką. Jeśli chcesz zapoznać się z poprzednimi artykułami kliknij na pierwszy lub drugi […]

Dodaj komentarz

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.


Przeczytaj poprzedni wpis:
7 kroków do silnej marki osobistej

Postanowiłam wraz z Anna Nitkiewicz- Jankowską, która jest ekspertem od marki osobistej, przygotować niesamowity materiał, który pomoże Ci w budowaniu...

Zamknij