cover book optin

Poznaj 8 przyczyn słabej sprzedaży w małej firmie
i 8 strategii wyjścia z impasu

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.
Czym tak naprawdę jest marka osobista

Czym tak naprawdę jest marka osobista?

Mam dla Ciebie niespodziankę. Poniższy artykuł gościnny napisała Anna Nitkiewicz-Jankowska – ekspert w dziedzinie budowania marki osobistej. Zapraszam Cię do lektury ;-)

Czym tak naprawdę jest marka osobista pani Aniu? To pytanie słyszałam setki a może nawet tysiące razy. O czym to świadczy? Wielu z nas tak naprawdę, nie wie dokładnie czym jest marka osobista. Dlatego pomyślałam sobie, że podzielę się swoimi refleksjami na ten temat.

Samo zagadnienie marki i produktów markowych, większość z nas potrafi zdefiniować. Temat ten jest mi bardzo bliski i dokładnie spenetrowany dla celów naukowych (doktorat). Marka osobista pod tym względem zaczyna dopiero wchodzić w etat wielopłaszczyznowego rozpoznawania.

Czym zatem jest marka osobista? Dla mnie marka osobista jest:

  • naszym imieniem i nazwiskiem – towarzyszy nam każdego dnia, pamiętajmy o tym, gdy mamy możliwość się przedstawić, używajmy imienia i nazwiska, mówmy je głośno i wyraźnie,
  • wiązką wartości podnoszących jakość naszego życia i osób przebywających w naszym otoczeniu – to jest ta wartość dodana, którą dajemy światu, wartość za którą ludzie pójdą lub nam zapłacą (jeśli wykorzystujemy to komercyjnie) ,
  • uzewnętrznieniem naszych wartości – w każdym naszym działaniu, nasze wartości winny być widoczne, to jest fundament budowania strategii marki osobistej,
  • „chodzącą wizytówką” – wizytówką widoczną i ocenianą przez wszystkich, którzy nas obserwują, dlatego każdy szczegół naszej wizytówki jest istotny,
  • kluczem, który otwiera dostęp do wielu nowych możliwości – ale potrzebne jest działanie, żeby je wykorzystać,
  • pokwitowaniem najwyższej jakości jaką możesz dać – silna marka osobista daje poczucie bezpieczeństwa, ponieważ ze względu na to, że działa zgodnie ze swoim stałym kodeksem wartości, jest przewidywalna i trwała, stabilna w swoich działaniach zawsze i wszędzie, i ciągłe rośnie, rozwija się i staje się lepszą,
  • gwarancją na osiąganie celów i możliwości realizowania marzeń – ale tylko wtedy, kiedy mamy silną, stabilną, wartościową markę osobistą,
  • najskuteczniejszą strategią działania,
  • wiatrem w żagle dla naszych marzeń – silna marka pomaga w działaniu, działanie jest realizacją celu, a te pozwalają nam spełniać marzenia, bo one same się nie spełniają, nie zostawiamy tego przypadkowi,
  • diamentem, oszlifowanym doświadczeniem, rozwojem, wiedzą, a przy odpowiednim jego traktowaniu nigdy nie straci na wartości – diament to minerał, który ma swoją cenę rynkową, pod warunkiem, że spełnia pewne parametry, nasza marka też będzie miała wysoką cenę rynkową, jeśli nasze kompetencje będą spełniały określone wymagania,
  • latarnią morską wskazująca drogę, wszystkim tym, którzy potrzebują poznać odpowiedni kierunek dla siebie – marka to wartości, przez pryzmat, których powinniśmy podejmować decyzje, więc to one będą wskazywać nam kierunek, jak latarnia, po to aby się nie rozbić widząc już miejsce docelowe podróży, tuż przed metą,
  • statkiem na morzu, potrzebującym kapitana we własnej osobie – bądź swoją marką, a nie kopią marki kogoś innego,
  • jak matka, wesprze, pomoże, ochroni, poda pomocną dłoń, wybaczy, zawsze bez względu na wszystko będzie przy Tobie – dokładnie taka jest marka osobista, pomaga zdobywać i realizować cele; czasem chroni, gdyż każdy popełnia błędy, silna marka wybacza błędy, które stają się nauką; marka osobista zawsze jest przy nas, nigdy nas nie opuści, najważniejsze, aby nie straciła na wartości,
  • zielonym światłem dla naszej wyobraźni, pod warunkiem, że podejmiesz działanie, aby iść przed siebie – silna marka osobista, jest także wynikiem umiejętności szerszej perspektywy patrzenia na świat i potencjał do wykorzystania, co daje możliwości nie ograniczania siebie, swojej wyobraźni,
  • jak dobre wino, z biegiem lat, w odpowiednich warunkach nabiera wartości – odpowiednie warunki, to ciągłe trwanie przy swoich wartościach, ciągłe doświadczanie i poznawanie nowych rzeczy, to poszerzanie swoich horyzontów na różnych płaszczyznach, bezustanny rozwój siebie,
  • jak miłość, musisz na nią uważać i pielęgnować każdego dnia – jeśli stwierdzisz, że masz już tak silną markę, że nie musisz na nią pracować, to … to jest pierwszy dzień końca twojej marki osobistej,
  • jak oskarowy film, a Ty jesteś jego reżyserem – bycie reżyserem swojej marki, jest niezbędnym elementem jej sukcesu.

Jak widzisz, silna marka osobista daje inną jakość życia, dlatego warto pochylić się nad nią i popracować, pamiętając, że nigdy nie jest za późno na jej budowanie.

Jeśli przedstawione powyżej ujęcia marki przekonują Cię, korespondują z tym, co myślisz na temat marki osobistej lub pojawiło się pytanie: Jak zacząć pracę nad marką osobistą? Zapraszam na bezpłatną 30 minutową konsultację, spotkamy się, porozmawiamy i wspólnie coś opracujemy. Zapisz się i czekaj na potwierdzenie terminu, miejsca, sposobu oraz godziny konsultacji.

 

Powodzenia i do zobaczenia

Anna Nitkiewicz-Jankowska

Comments

comments

 , ,

Nie ma jeszcze komentarzy.

Dodaj komentarz

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.


Przeczytaj poprzedni wpis:
Wyznaczanie celów z modelem STEPPPA

Chodzi Ci po głowie pewien plan, ale nie masz pewności czy dotrwasz do końca jego realizacji? Twoje uczucia są mieszane...

Zamknij