cover book optin

Poznaj 8 przyczyn słabej sprzedaży w małej firmie
i 8 strategii wyjścia z impasu

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.

Planowanie w firmie

Dziś część druga “Planowanie w firmie“. Gdy już opiszesz poszczególne segmenty klientów, znajdź odpowiedzi na poniższe pytania, które są kluczowe, gdy będziesz tworzyć treść informacji marketingowych i sprzedażowych.

Jakich rezultatów oczekuje ten segment klientów?

Jakich oczekuje korzyści?

Jakie problemy chce rozwiązać?

Od jakich rzeczy chce się uwolnić?

Przetestuj, czy Twój segment klientów ma rzeczywiście potencjał zakupowy. Jeśli na jedno z poniższych pytań odpowiesz negatywnie („nie”), to znaczy, że lepiej znaleźć inną grupę docelową, ponieważ ta, którą wybrałeś, prawdopodobnie przyniesie Ci dużo mniejsze korzyści, niż byś tego oczekiwał. Najprawdopodobniej nie będziesz w stanie skłonić tej grupy do zakupów.

Czy mój potencjalny klient jest zmotywowany przez ból, konieczność szybkiego rozwiązania problemu lub irracjonalną chęć zrealizowania czegoś, co uważa za wartościowe dla siebie?
Czy mój potencjalny klient aktywnie szuka rozwiązania?
Czy mój potencjalny klient nie ma żadnych lub tylko kilka opcji?

Te pytania miały pomóc sprawdzić, czy grupa odbiorcza na pewno ma potencjał.

Mam nadzieję, że seria pytań “Planowanie w firmie” pomogła Ci uporządkować pewne sprawy.

Comments

comments

 , ,

Trackbacki/Pingbacki

  1. Segmentacja rynku docelowego | Strategia Rozwoju Firmy - 24 października 2016

    […] O kryteriach i pomocnych pytaniach podczas tworzenia segmentu rynku docelowego pisałam w tym poście. […]

Dodaj komentarz

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.


Przeczytaj poprzedni wpis:
Planowanie w firmie

Planowanie w firmie, brzmi prosto? Przyjmy się dziś segmentom klientów. (więcej…)

Zamknij