cover book optin

Poznaj 8 przyczyn słabej sprzedaży w małej firmie
i 8 strategii wyjścia z impasu

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.

Zarządzanie sobą

Masz chwile słabości układając jakiś plan? Często stoisz w miejscu i nie wiesz jak ruszyć do przodu? Brakuje Ci ustalonego porządku i zdarza ci się, że nie wiesz jak zarządzać sobą w takim momencie? Przedstawiam Ci model SMART, który w prosty sposób pozwoli Ci uporządkować plany, wyznaczyć cel.

Przedstawiam Ci model SMART.

S – simple, czyli prosty,

M – measurable, czyli mierzalny,

A – achiveable, czyli osiągalny,

R – relevant, czyli istotny,

T- timely defined, czyli określony w czasie.

Simple

Twój cel powinien być prosty i konkretny. Zapisz na kartce, co dokładnie chcesz osiągnąć? Weź pod uwagę, że wiele celów wymaga pomocy i udziału innych osób, więc tak go sformułuj, abyś mógł się nim podzielić z innymi oraz ich również zainspirować.

Measurable

Następnie zadaj sobie pytanie: Skąd będę wiedział kiedy osiągnąłem cel? Po czym poznam, że dotarłem do celu? Zbadaj jaki powinien być efekt końcowy.

Achivealbe

Czy to jest cel, który jesteś w stanie zrealizować? Czy masz odpowiednie środki, które pomogą Ci w dotarciu do celu? Jeśli odpowiedź brzmi: “nie”, może warto najpierw zastanowić się w jaki sposób możesz pozyskać pomoc.

Relevant

Dlaczego chcesz osiągnąć akurat ten cel? Jak ważny dla Ciebie jest ten cel? Jeśli zamierzenie okaże się średnio ważne, znajdź inne. Takie, na którym łatwiej będzie Ci się skoncentrować i takie, którego naprawdę pragniesz. Nie warto poświęcać czasu na coś, co nie ma znaczenia w Twoim życiu.

Timely defined

Ile dajesz sobie czasu na osiągnięcie celu? Postaraj dać sobie limit działania. Ostatnim pytaniem jakie powinieneś sobie zadać jest: Kiedy chcę zacząć? Zapisz konkretną datę i do dzieła!

Spisz wszystkie ważne odpowiedzi na kartce i staraj się na nią często zerkać. Przypomni Ci ona o Twoim celu. W momencie kiedy poczujesz niepewność, będziesz chciał zrezygnować, spójrz na kartkę i przeczytaj dlaczego chcesz osiągnąć cel. To przywróci Ci pewność siebie i motywację do dalszego działania.

Życzę Ci skutecznego zarządzania sobą i powodzenia z modelem SMART !

Jeśli chcesz otrzymać wsparcie odnośnie powyższego tematu zapisz się na bezpłatną konsultację.

Comments

comments

 , , ,

Trackbacki/Pingbacki

  1. Strategia rozwoju produktu | Strategia Rozwoju Firmy - 6 kwietnia 2016

    […] Jeśli wydaje Ci się, że  Twój produkt ma wartość w oczach klienta stałą i niezmienną. Strategia rozwoju produktu  reguluje tę postrzeganą wartość. Jak? Poprzez odpowiednie zabiegi informacyjne oraz właściwą komunikację z klientem. Oczywiście wszystko zależy od Twoich celów, które powinieneś dokładnie określić. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś kliknij w poniższy link do artykułu, który Ci w tym pomoże:  http://strategiarozwojufirmy.pl/zarzadzanie-soba/ […]

Dodaj komentarz

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.


Przeczytaj poprzedni wpis:
Strategia rozwoju

Zastanawiasz się jak wykorzystać portale społecznościowe w strategii rozwoju Twojej marki? (więcej…)

Zamknij