cover book optin

Poznaj 8 przyczyn słabej sprzedaży w małej firmie
i 8 strategii wyjścia z impasu

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.

Analiza SWOT

Stoisz przed ważną decyzją? Nie potrafisz się zdecydować? Rozpisanie plusów i minusów nie zawsze jest wystarczającą metodą. Zachęcam Cię do wykonania zadania, które znajdziesz poniżej. Pozwoli Ci ono przemyśleć wszystkie ważne kwestie, które są związane, bądź mogą mieć wpływ na Twoją decyzję.

Analiza SWOT pozwala uporządkować informacje w momencie kiedy podjęcie ważnej decyzji sprawiło, że czujesz się zagubiony i nie wiesz od czego zacząć. Ta metoda używana jest zarówno w małych firmach, jak i dużych korporacjach. Stosuje się ją przy tworzeniu różnych planów i strategii marketingowych. Przyjrzyjmy się dokładnej o co chodzi w modelu SWOT.

 S oznacza z angielskiego mocne strony.

W oznacza słabe strony, którym będziesz musiał stawić czoła.

O oznacza szanse, czyli korzyści jakie może Ci przynieść zmiana przed którą stoisz.

T oznacza zagrożenia, czyli skupia się na minusach w momencie dokonania wyboru.

Weź kartkę papieru i stwórz tabelę podobną do tej poniżej.

W miejscu słabych stron zapisz to, co jest barierą, wadą występującą w kwestii, którą chcesz rozwiązać. Po wypisaniu minusów możesz wziąć inną kartkę i zapisać na niej rozwiązania pozwalające wyeliminować, bądź zniwelować wpływ negatywnych czynników na decyzję. Wypisz w swoich mocnych stronach wszystkie te rzeczy, cechy osobowości, umiejętności, które stanowią o podmiocie analizy.

Przy polu „szanse” zastanów się co przyjemnego, jakie korzyści czekają na Ciebie dzięki podjęciu decyzji. Np. jeśli zagadnieniem, nad którym się zastanawiasz jest otworzenie biznesu za granicą, Twoją szansą może być eksploracja nowego rynku, na którym nie ma jeszcze określonego rodzaju produktów itp.

Jednak musisz zwrócić uwagę również na  zagrożenia. I tym samym planując biznes za granicą konkurencja może być zerowa, ale tym samym nikła świadomość potencjalnych klientów, że dany produkt może być potrzebny.

Ważne jest, abyś poświęcił temu zadaniu odpowiednią ilość czasu. Możesz również poprosić o pomoc znajomych i pracowników. Im więcej chętnych do pomocy, tym szersza perspektywa postrzegania problemu, zagadnienia, a dzięki temu więcej możliwości działania. Pamiętaj, że każdy inaczej widzi daną kwestię.

Mam nadzieję, że to ćwiczenie pomoże Ci przeanalizować ważne i ważniejsze kwestie oraz podjąć właściwą decyzję.

A jeśli uważasz, że potrzebujesz pomocy w tym obszarze zapisz się na bezpłatną konsultację.

Comments

comments

 , ,

Nie ma jeszcze komentarzy.

Dodaj komentarz

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.


Przeczytaj poprzedni wpis:
Technika sprzedaży, która podniesie zysk w Twoim biznesie

Jednym z kluczowych pytań jakie zadają sobie właściciele firm, marketingowcy czy sprzedawcy jest: Co zrobić by klienci kupowali mój produkt?...

Zamknij