cover book optin

Poznaj 8 przyczyn słabej sprzedaży w małej firmie
i 8 strategii wyjścia z impasu

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.

Biznes dla początkujących

Biznes dla początkujących 1 – wizja i misja.

Zanim rozpoczniesz budowanie strategii marketingowej, warto przyjrzeć się swojej wizji, misji i celom oraz postawić diagnozę aktualnej sytuacji. Takie podejście pomaga poukładać myśli i uporządkować strukturę działań, a jednocześnie zapobiec niepotrzebnemu ryzyku.

Jeśli zaczynasz od spraw taktycznych, wtedy może się okazać, że za kilka lat będziesz w miejscu, w którym wcale nie chciałeś się znaleźć. Zacznij więc od opisania wizji swojej firmy oraz jej misji, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś. Następnie opisz ogólne cele, jakie chcesz osiągnąć. Na podstawie tych informacji będziesz tworzyć Twoją strategię. To jest zdecydowanie pierwszy krok do prawidłowego przygotowania sposobu dojścia z punktu A, w którym się aktualnie znajdujesz, do punktu B, do którego zmierzasz.

Wizję najlepiej opisać w postaci historii. Nastaw się na kreatywne opisywanie rzeczywistości; użyj wszystkich zmysłów oraz zastanów się „co by było gdyby”. Puść wodze fantazji. Wizja może być rozdmuchana, dzięki temu zaprogramujesz swoją podświadomość na maksymalne obroty. Ktoś kiedyś zapytał: Ale czy nie powinno to być realistyczne? Odpowiem: nie na tym etapie! Realizm i nadmierny krytycyzm hamuje. Wtedy włącza się Twój analityczny umysł, a przy tworzeniu wizji może się to skończyć jedynie frustracją. Proponuję Ci, abyś użył tej części swojego umysłu, która jest marzycielem i kreatorem. Realistę i krytyka zaangażujesz później, gdy będziesz ustalać plan i konkretne zadania do wykonania.

Gdy już masz wizję Twojej firmy, należy spisać jej misję, która powinna zawierać się w prostym i inspirującym stwierdzeniu. To musi Cię poruszać, musi powodować, że masz dreszcze na całym ciele. Dobrze opisana misja powinna mówić o konkretnych korzyściach, jakie chcesz dać swoim klientom. Pamiętaj o tym, żeby wyjść poza swój własny ogródek. Nowoczesny marketing 3.0 sugeruje żeby wziąć pod uwagę również sprawy społeczne czy ekologiczne.

Zapraszam do przeczytania kolejnej części: biznes dla początkujących 2 – już niedługo !

Jeżeli to, co robię podoba Ci się i rozważasz zatrudnienie mnie jako coacha, zapisz się na bezpłatną konsultację.

Comments

comments

 , ,

Nie ma jeszcze komentarzy.

Dodaj komentarz

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.


Przeczytaj poprzedni wpis:
Narzędzia marketingu

Zastanawiasz się jakie narzędzia marketingu są na czasie? Przeczytaj artykuł i wykorzystaj poniższe narzędzie by rozwinąć swój biznes! (więcej…)

Zamknij