cover book optin

Poznaj 8 przyczyn słabej sprzedaży w małej firmie
i 8 strategii wyjścia z impasu

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.

Jak zrobić reklamę?

Wiele przedsiębiorców zastanawia się jak zrobić reklamę? W tym poście podzielę się z Tobą tym, od czego powinno się zacząć tworzenie reklam.

Reklama trafia do klienta na kilka sposobów. Dwoma najważniejszymi kanałami jest wzrok i słuch, to właśnie one są w stanie przekazać najwięcej informacji w jak najkrótszym czasie. Do pobocznych zalicza się resztę zmysłów, czyli smak, dotyk, węch. Trzy ostatnie przekaźniki nie mogą same stanowić reklamy, chyba, że jej bardzo wyjątkową i rzadko spotykaną formę ;-).

Warto wiedzieć również, że jednym ze sposobów w jaki się uczymy to zapamiętanie silnych emocji, które zostały wywołane w nas podczas słuchania czy oglądania. Silne emocje mogą nakłonić nas do zmiany, do podjęcia decyzji. Możemy z tego więc wywnioskować, że reklama powinna wywoływać takie uczucia, aby potencjalny klient je zapamiętał i pozytywnie rozpatrzył decyzję o kupnie prezentowanego produktu/ usługi.

Zadanie jest następujące: zastanów się jakie emocje ma przeżyć Twój klient? Czego ma doświadczyć oglądając, słuchając reklamy Twojego produktu?

Aby wykonać to zadanie dobrze musisz wiedzieć, że istnieje klika filtrów percepcyjnych, którymi się kierujemy. Pierwszy filtr, który możemy wyróżnić to filtr biologiczny, podkreśla się tu różnice między kobietami, a mężczyznami. Zwróć uwagę na to, że jeśli Twoją grupą docelową są kobiety, to w reklamie z pewnością użyjesz scen, bądź rzeczy, do których kobiety przywiązują wagę. Jeśli nie wiesz co takiego wywołuje największe emocje u Twojej grupy docelowej, przeprowadź ankietę, która to sprawdzi i ułatwi Ci projektowanie reklamy. Filtry biologiczne to także doświadczenia, które mamy genetycznie zakodowane. I tak np. obraz powodzi rodzi w nas strach, natomiast widok polany i kwiatów spokój.

Kolejnym filtrem jest indywidualizm, który nabywamy wraz z wiekiem. Każdy z nas przeżył inne doświadczenia i inaczej postrzega świat. Warto wiedzieć, że taki rodzaj filtru istnieje, jednak ciężko byłoby sprostać każdemu z osobna i stworzyć tyle reklam ile ludzi ;-)

Ostatni filtr społeczny koncentruje się na przyjętych w danym społeczeństwie wzorcach. Zastanów się teraz jakie przekonania mogą istnieć w Twojej grupie docelowej i wykorzystaj to tworząc swoją reklamę.

Podsumowując: im większe emocje wywoła reklama w Twoim kliencie, tym większe szanse, że zostanie zapamiętana, a produkt zapamiętany jest chętniej kupowany.

Jeśli chcesz otrzymać wsparcie odnośnie powyższego tematu zapisz się na bezpłatną konsultację.

Comments

comments

 , ,

Nie ma jeszcze komentarzy.

Dodaj komentarz

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.


Przeczytaj poprzedni wpis:
Czym tak naprawdę jest marka osobista
Czym tak naprawdę jest marka osobista?

Mam dla Ciebie niespodziankę. Poniższy artykuł gościnny napisała Anna Nitkiewicz-Jankowska – ekspert w dziedzinie budowania marki osobistej. Zapraszam Cię do...

Zamknij