cover book optin

Poznaj 8 przyczyn słabej sprzedaży w małej firmie
i 8 strategii wyjścia z impasu

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.

Jak zwiększyć sprzedaż?

corporate online trainning - man presentingJeśli chcesz zwiększyć sprzedaż musisz dobrze poznać i zrozumieć klienta. Kwestia jest taka, że większość właścicieli firm zupełnie o tym zapomina i sprzedaje dopiero, gdy klient jest w dużej potrzebie. W ten sposób traci bardzo konkretny procent transakcji i pieniędzy w swoim biznesie. Do klienta trzeba dotrzeć, zanim zakręci się wokół niego konkurencja. Dlatego pierwszym etapem powinno być dokładne rozpisanie całego procesu, od momentu w którym człowiek może stać się potencjalnym klientem.

Poniżej rozpisany jest proces sprzedaży produktu, w momencie, gdy klient już się u Ciebie pojawi. Znajdziesz cztery etapy budowania relacji, zaufania, które prowadzą w konsekwencji do zwiększenia sprzedaży.

Etap 1

Poznanie i pierwsze wrażenie. Należy przekonać klientów, że czas, jaki Ci poświęcą nie będzie stracony, a wręcz przeciwnie dostaną coś wartościowego:

  • Pamiętaj, że powitanie może być Twoją pierwszą i ostatnią szansą na nawiązanie
    kontaktu z klientem.
  • Emocje wynikające z pierwszego wrażenia wpływają na przebieg pierwszego spotkania.
  • Jeśli sprzedajesz przez internet musisz przełożyć kontakt bezpośredni na wirtualny, ale i tutaj obowiązują podobne mechanizmy psychologiczne.

Etap 2

Analiza potrzeb sprawi, że nie będziesz tracił czasu próbując sprzedać nieodpowiedni produkt. Czas odpowiedzieć sobie na pytanie, czego pragną Twoi klienci?:

  • To co klient dostaje od Ciebie na początku, wpływa na to czy zdobędziesz jego zaufanie. Prawdziwie i szczerze zainteresuj się rozwiązaniem jego problemów.
  • Poznaj potrzeby klienta.
  • Słuchaj uważnie i aktywnie, parafrazując to, o czym do Ciebie mówi, żeby się upewnić czy dobrze go zrozumiałeś.

Etap 3

Zaproponuj rozwiązanie problemów, czyli zaprezentuj ofertę.

  • Dostosuj ofertę do potrzeb swojego klienta i upewnij się, że korzystając z niej będzie zadowolony. Pamiętaj o budowaniu długotrwałej relacji z klientem. Jednorazowy strzał może Ci przynieść pieniądze dużo mniejsze niż w przypadku długiej relacji z tym samym klientem opartej na jego zadowoleniu, zaufaniu do Ciebie i Twojego produktu albo usługi.
  • Rozmawiaj z klientem językiem korzyści, co oznacza, że zamiast opowiadać o swoim produkcie, powiedz mu jak Twój produkt lub usługa poprawią jakość życia Twojego klienta.
  • Najpierw słuchaj, potem badaj, a na końcu mów.

Etap 4

Potwierdzenie i zamknięcie procesu sprzedaży jest równie ważne jak poprzednie 3 etapy tego procesu.

  • Zapytaj klienta o decyzję.
  • Poradź sobie z obiekcjami.
  • Uzyskaj zgodę Klienta i dopełnij formalności.
  • Potwierdź, że klient podjął dobrą decyzję, aby poradzić sobie z jego dysonansem pozakupowym.
  • A jeśli klient odmówi, to oznacza, że nadszedł czas, aby Wasza relacja przeszła do fazy pogłębiania zaufania do Ciebie i podążania za klientem. Być może w przyszłości będzie szansa na transakcję.

Pamiętaj, że każda transakcja dokonana z klientem jest polem do analizy i ulepszania całego procesu. Zbuduj nawyk, aby stale uczyć się na swoich sukcesach i błędach, a Twoja sprzedaż będzie rosła.

Jeśli jesteś zainteresowany jak powiększyć sprzedaż wejdź na www.powiekszsprzedaz.pl i zapisz się na listę!

Comments

comments

 , ,

Nie ma jeszcze komentarzy.

Dodaj komentarz

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.


Przeczytaj poprzedni wpis:
Jak więcej sprzedawać?

Chcesz więcej sprzedawać? Pozwól, że zacznę od przedstawienia Ci pewnego faktu. W życiu człowieka są dwie podstawowe motywacje: chęć uniknięcia...

Zamknij