cover book optin

Poznaj 8 przyczyn słabej sprzedaży w małej firmie
i 8 strategii wyjścia z impasu

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.

Plan rozwoju firmy

smiling teenager in eyeglasses with finger upRozejrzyj się po swoim mieszkaniu, domu, zwróć uwagę na to ile i jakie popularne marki znajdziesz w swoim otoczeniu. Laptop, samochód, odzież… Jest ich kilka, może kilkanaście, prawda? Znaczenie marek w naszym społeczeństwie cały czas wzrasta. Często nawet nieświadomie identyfikujemy się z nimi, mają one na nas czasami duży wpływ.

Podam Ci przykład – Volkswagen Garbus. Nie ma chyba na świecie osoby, która nie wie jak wygląda ten samochód. Ta marka przetrwała kilka pokoleń i nadal cieszy się dużą popularnością. Jakie czynniki mają wpływ na to, że od 1938 roku udało się sprzedać 22 miliony egzemplarzy[1]? Co jest tego tajemnicą? Jaki był plan twórców i jaki to ma wpływ na plan rozwoju firmy?

Matthew W. Ragas i Bolivar J. Bueno, autorzy książki Potęga kultowej marki spisali 7 zasad budowania świadomości kultowej marki, którym warto się przyjrzeć jeśli chcesz, aby Twoja firma stała się rozpoznawalna.

Zapraszam Cię do śledzenia cyklu, w którym co tydzień będę omawiać każdą z poszczególnych zasad.

Jednak już dziś przyjrzyj się poniższym maksymom i odpowiedz na pytanie: Co oznacza dla mnie ta dana zasada? Jak mogę przełożyć te przepisy na plan rozwoju firmy, która należy do mnie? Spróbuj rozwinąć poszczególne punkty, a już wkrótce będziesz mógł porównać swoje odpowiedzi ze zdaniem autorów Potęgi kultowej marki.

Siedem zasad budowania świadomości kultowej marki:

  1. Konsument chce należeć do grupy, która się czymś wyróżnia.
  2. Twórców kultowych marek cechuje odwaga i determinacja.
  3. Kultowe marki sprzedają styl życia.
  4. Stwórz grupę “wyznawców” Twojej marki.
  5. Kultowe marki zawsze tworzą społeczności swoich klientów.
  6. Kultowe marki zaspokajają wszystkie potrzeby klienta.
  7. Kultowe marki promują poczucie wolności i czerpią siłę od swoich wrogów[2].

Śledź cykl i zapraszam do przeczytania kolejnego wpisu już w następnym tygodniu.

Jeśli jesteś zainteresowany jak powiększyć sprzedaż wejdź na www.powiekszsprzedaz.pl i zapisz się na listę!


[1]B. J. Bueno, M. W. Ragas, Potęga kultowej marki, 2002, s. 33.

[2] B. J. Bueno, M. W. Ragas, Potęga kultowej marki, 2002, s. 29.

Comments

comments

 , , , ,

Nie ma jeszcze komentarzy.

Dodaj komentarz

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.


Przeczytaj poprzedni wpis:
Strategia rozwoju

Zastanawiasz się jak możesz wykorzystać portale społecznościowe w strategii rozwoju Twojej firmy? W sieci istnieje mnóstwo portali społecznościowych: Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn,...

Zamknij