cover book optin

Poznaj 8 przyczyn słabej sprzedaży w małej firmie
i 8 strategii wyjścia z impasu

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.

Planowanie w firmie

Planowanie w firmie, brzmi prosto? Przyjmy się dziś segmentom klientów.

Zacznijmy od zidentyfikowania segmentów Twoich klientów i ich potrzeb. To będzie wspólna praca nad tym projektem wraz z współpracownikami. Usiądźcie w kole, weźcie swoje notatniki i wyznaczcie moderatora, który poprowadzi rozmowę; niech jedno z Was notuje, a reszta proponuje pomysły. Później stworzymy z tego dokument.

Pracownicy, pracujący w grupach, powinni odpowiedzieć na następujące pytania:

  1. Ile jest segmentów waszych klientów?
  2. W jakim są wieku?
  3. Jaka jest ich płeć, status majątkowy, potrzeby?
  4. Jakich oczekują korzyści?
  5. Jaki swój problem chcą rozwiązać?
  6. Jak wyobrażają sobie swoje życie po skorzystaniu z produktu, co konkretnie się zmieni, czego spodziewają się po produktach, które zamawiają w Twojej firmie?
  7. Gdzie można ich znaleźć?
  8. Jak żyją i jak chcą żyć?

Czy wiesz, co może zrobić mężczyzna, jeśli chce odnosić sukcesy w kontaktach z płcią przeciwną? Zastanów się chwilę. Po pierwsze, powinien nauczyć się słuchać tego, co kobieta ma do powiedzenia. Po drugie, rzeczywiście zainteresować się nią jako człowiekiem: kim jest, jaka jest, co ją interesuje, czego pragnie w życiu. To jest jedna z zasad.

Tak samo jest z klientem. Jeśli nie zainteresujesz się tym, czego on tak naprawdę potrzebuje, możesz mieć najlepszy produkt, ale go nie sprzedasz, bo Twój klient nie będzie rozumiał, jak może wykorzystać to, co mu oferujesz.

Poznaj swojego klienta. Opisz według powyższego schematu poszczególne segmenty klientów. Pamiętaj, że możesz trafiać ze swoim produktem do kilku grup docelowych. Każdą z nich opisz bardzo dokładnie. Porozmawiaj ze swoimi klientami, zadaj im te pytania. Spotkaj się z osobami, które zajmują się u Ciebie sprzedażą, i poproś je o opinie. Wszystko spisz i dopiero na tej podstawie będziesz mógł zacząć tworzyć strategię marketingową i wybierać poszczególne taktyki.

Już za niedługo kolejna część “Planowanie w firmie“.

Jeżeli to, co robię podoba Ci się i rozważasz zatrudnienie mnie jako coacha, zapisz się na bezpłatną konsultację.

Comments

comments

 , ,

Nie ma jeszcze komentarzy.

Dodaj komentarz

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.


Przeczytaj poprzedni wpis:
Biznes dla początkujących

Dziś część druga – biznes dla początkujących 2 – cele. (więcej…)

Zamknij