cover book optin

Poznaj 8 przyczyn słabej sprzedaży w małej firmie
i 8 strategii wyjścia z impasu

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.

Psychologia reklamy

Kiedyś, burza mózgów czekanie na napływ weny, świetnych pomysłów, które przekonałyby klienta do naszego produktu. Teraz – psychologia reklamy, badania mózgu i układu nerwowego pomagają zdobyć odbiorców dla firm.

Kto inny jak nie amerykańscy naukowcy wpadli na pomysł by badać bezpośrednio mózg konsumenta i odczytać jak reaguje na poszczególne reklamy. Miało to  rozszyfrować myśli i pomóc  w odczytaniu reakcji na reklamy, ich preferencje i obawy.

Stąd wniosek – aby marketing był skuteczny należy najpierw sprzedać emocje, następne produkt i markę.

Istnieje wiele emocji, które motywują do kupowania, to właśnie one prowadzą do decyzji potencjalnego klienta.

Pamiętaj, żeby Twoja reklama była nowa i niepowtarzalna. Tylko na nowość odbiorca zareaguje silnymi emocjami. Dlaczego? Zauważ, że film oglądany drugi raz, piosenka słuchana wielokrotnie itp. wszystko co było dla nas bardzo pozytywne z czasem traci na mocy. I tak samo jest z reklamą.

Naturalnym mechanizmem u człowieka jest to, że nie potrafi on utrzymywać stałego poziomu emocji przez długi czas. Każda po czasie osiąga apogeum i wtedy zaczyna opadać. Specjaliści z dziedziny psychologii reklamy o tym wiedzą i w momencie gdy emocja osiąga zenit, wtedy mózg klienta otwiera się na przekaz i nowe informacje. Hormony i neuroprzekaźniki, które krążą w naszym organizmie sprawiają, ze nasz mózg jest bardzo elastyczny i podatny na modyfikację.  Wiele reklam w radiu i telewizji są tak zbudowane, że po osiągnięciu kulminacyjnego momentu, zapada cisza, wtedy właśnie nasz mózg jest otwarty na sugestie. W tym momencie pojawia się najważniejsza kwestia, która jest podawana w formie sugestii i reklama rusza dalej zmierzając do pozytywnego zakończenia.

Pamiętaj, że marka i logo, muszą zostać skojarzone z pozytywną emocją, która powinna pojawiać od razu gdy zobaczymy logo lub usłyszymy nazwę firmy. Emocję wywołujemy reklamą, powinna ona być jak najintensywniejsza. Warto również zadbać o to by bodziec, z którym będziemy kotwiczyć emocję (logo i nazwa firmy) był charakterystyczny, tylko taki zapewni nam, że odbiorca w umyśle będzie miał dla nas specjalne miejsce i nie wrzuci nas do worka z innymi markami.

Im mocniej wywołamy emocję, tym łatwiej będzie ona przekazywana dalej, to ważna kwestia dla marketingu, ponieważ emocje mogą być przekazywane zaraźliwie jak śmiech, więc warto zaszczepić odbiorcę jak najintensywniejszą dawką pozytywnych emocji.

Jeśli uważasz, że potrzebujesz pomocy w tym obszarze, zapisz się na bezpłatną konsultację już dziś!

Comments

comments

 , ,

Nie ma jeszcze komentarzy.

Dodaj komentarz

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.


Przeczytaj poprzedni wpis:
Close up of man hand drawing success strategy plan
Networking

Pierwsze pytanie jakie nasuwa się na myśl to: Czy w ogóle jest  możliwe, by autoprezentacja networkingowa w ciągu zaledwie minuty była...

Zamknij