cover book optin

Poznaj 8 przyczyn słabej sprzedaży w małej firmie
i 8 strategii wyjścia z impasu

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.

Strategia rozwoju

Zastanawiasz się jak wykorzystać portale społecznościowe w strategii rozwoju Twojej marki?

W sieci istnieje mnóstwo portali społecznościowych: Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn, GoldenLine. Wymieniam te najpopularniejsze, jednak zastanów się, gdzie Ty i Twoja firma znajdziecie najwięcej potencjalnych klientów. Jakie portale społecznościowe możesz wykorzystać w promocji swojego serwisu? Przeczytaj książkę na temat mediów społecznościowych lub kup książki dla swojego marketingowca. Niech przygotuje się dobrze, ponieważ jest to jedno z najszybciej zmieniających się narzędzi, wymagające wprawy i elastyczności, aby w pełni wykorzystać jego możliwości. Będziecie się uczyć powoli, ale ważne, żeby zachować konsekwencję. Gdy już na stałe wprowadzicie do działań firmy aktywność w społecznościówkach, wtedy zaczniecie tworzyć bazę ludzi, którzy zaczną podążać za Twoją marką; powoli zbudujesz zaufanie, relację i dopiero potem będziesz mógł zacząć sprzedawać. Ciekawe informacje na ten temat znajdziesz w książce Bez Marketing Strattena Scotta.

Podstawą efektywności działań w mediach społecznościowych jest liczba fanów. Bez nich zapomnij o budowaniu popularności Twojej strony. Sprawdź, ile osób podąża za Twoją marką. Jak możesz sprawić, żeby zebrać większą publiczność? Dobrym sposobem jest zainwestowanie w reklamy, które przyciągają na Twoją stronę nowe osoby. Na Facebooku działa to bardzo dobrze. Duża liczba fanów sprawi, że Twoje działania spotkają się z zainteresowaniem ludzi. Pamiętaj, że tutaj istotna jest statystyka.

W mediach społecznościowych należy być aktywnym, aby uzyskać efekty. Jakie działania możesz podjąć, żeby wypromować swoją markę? Stwórz stronę firmową, umieszczaj wpisy codziennie, albo najlepiej 5 razy dziennie. Niech ludzie, którzy są na Twojej liście, stale czują Twoją obecność. Umieszczaj wpisy, które zainteresują potencjalnych klientów. Sprawdzaj, które z nich wywołują najwięcej komentarzy i skoncentruj się wstawianiu właśnie takich. Spisz wszystkie działania, które powinieneś wykonać i zaplanuj je w swoim kalendarzu. Tylko regularna aktywność przyniesie rezultaty.

Aktywność w społecznościówkach wymaga zaangażowania oraz wiedzy. Zastanów się, kogo możesz oddelegować w swojej firmie do pracy z portalami społecznościowymi? Wybierz osobę na podstawie jej umiejętności korzystania z tych mediów. Jeśli będzie to zawsze jedna osoba, którą odbiorcy będą znali oraz wiedzieli, jak wygląda, wtedy uzyskasz odpowiedni efekt budowania relacji z klientami.

Zbudowanie dobrej strategii rozwoju firmy wymaga planu i systematyczności. Tylko spisane, zaplanowane i umieszczone w kalendarzu działania przyniosą efekty. Następnie potrzebne będzie stworzenie nawyku realizacji pomysłów. Dlatego rozpisz system promocji Twojej firmy na portalach społecznościowych, uwzględniając czynności oraz codzienny czas pracy. Oddeleguj najważniejsze czynności, a następnie monitoruj ich efektywność, sprawdzając co działa, a co wymaga poprawki i ulepszenia. W ten sposób będziesz mieć pewność, że długie godziny spędzone na planowaniu mają szansę przynieść Ci korzyści.

Zobacz jak zrobiły to linie lotnicze AirAsia.

AirAsia Friendsy

AirAsia to tanie linie lotnicze, z siedzibą w Malezji. Kiedy po raz pierwszy AirAsia uruchomiła loty do Australii, mieli bardzo mało świadomości na temat promowania marki, a rynek lotniczy to jednak duża konkurencja. W celu zwiększenia zasięgu swojej marki postanowili rozpocząć kampanię na Facebook’u.

Jedna osoba lubiąca ich stonę na Facebook’u i jej 302 znajomych z Facebook’a poleci do Kuala Lumpa, a jedyne co musiała zrobić dana osoba to wybrać sposród swoich znajomych, kogo zabierze. Przeciętny użytkownik Facebooka ma setki znajomych na Facebooku, ale ilu z nich faktycznie chcą wziąć na urlop?  Jak już się zdecydowałeś [osoby, z którymi chcesz udać się na wakacje], mogłeś nawet wybrać dla nich miejsca [w samolocie], a następnie zrobić zdjęcie swojego samolotu oznaczając w nim wszystkich swoich znajomych dając aplikacji niesamowitą widoczność w sieci.

W wyniku kampanii AirAsia jest na dobrej drodze by podwoić swoją liczbę dziennych lotów z Sydney. AirAsia zdobyła również:

  • Wytworzyli widoczność w prasie o PRowej wartości 1 627 593 dolarów.

  • Liczba fanów na Facebook’u wzrosła o 30%

  • otrzymali 12,500 wpisów i zdobyli 2,291,483 lików na swoim fun page’u.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=eDvMgQoRAtg2014-09-22_1217.png

zródła: http://oursocialtimes.com/5-outstanding-facebook-marketing-case-studies/

Jeśli uważasz, że potrzebujesz pomocy w tym obszarze, zapisz się na bezpłatną konsultację już dziś!

Comments

comments

 , , , ,

Nie ma jeszcze komentarzy.

Dodaj komentarz

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.


Przeczytaj poprzedni wpis:
Jak podnieść sprzedaż

Zastanawiasz się jak zwiększyć wartość postrzeganą produktu a tym samym jak podnieść sprzedaż? Zwróć uwagę na wymienione czynniki a z...

Zamknij