cover book optin

Poznaj 8 przyczyn słabej sprzedaży w małej firmie
i 8 strategii wyjścia z impasu

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.

Strategie rozwoju

Aby zacząć planować strategie rozwoju Twojego przedsiębiorstwa, musisz zacząć od podstaw, tzn. zidentyfikować do jakiej generacji należy większość Twoich klientów.

 Istnieje wiele źródeł informacji na temat generacji X, Y, Z. Niektóre z nich są sprzeczne. Najważniejsze dla Ciebie jest to, abyś zidentyfikował jaką mentalność mają Twoi klienci. Zdecydowanie zdeterminuje to Twoją komunikację z nimi i pomysły na strategie rozwoju. Różnice między generacjami są dość wyraźne, gdy przyglądamy się trybowi życia, poglądom i preferencjom. Jest to szczególnie widoczne, gdy rozmawiamy z typowymi przedstawicielami obu grup. Różnice mogą polegać zarówno na sposobie komunikowania się z nimi, jak i na kanałach komunikacyjnych, czyli sposobie dotarcia do nich. Dlatego jest tak ważne, żeby ustalić, z kim masz do czynienia. Jeśli dobrze zidentyfikujesz, z jakiego pokolenia jest Twój klient, wtedy będzie Ci łatwiej znaleźć odpowiednie kanały dostępu do niego.

Generacja X to ludzie, którzy urodzili się przed 1981 rokiem, trochę zagubieni, często pracujący w korporacjach, niby odrzucają świat wykreowany przez marketing, ale jednocześnie rzucają się w wir konsumpcjonizmu szukając ukojenia w posiadaniu coraz to nowszych i lepszych przedmiotów.

Generacja Y to pokolenie wyżu demograficznego z lat 1986 – 1989. Aktywnie korzystający z nowinek technologicznych, żyjący w globalnej wiosce, pewni siebie, chcą jakości życia bardziej niż przedmiotów, przez co Twój produkt może lepiej realizować ich potrzeby. Dobrze wykształceni, gotowi na dalszy rozwój, tolerancyjni i otwarci.

Generacja Z to ludzie „urodzeni po 1990 roku, dorastający w czasie dobrobytu i wśród najnowszych technologii. Wchodzą na rynek pracy w czasie kryzysu i załamania gospodarczego. Młodzi z generacji “Z” żyją w świecie wirtualnym i mimo swojej otwartości nie do końca rozumieją świat realny”. (…) Dorastali w świecie nowoczesnych technologii, mają więc bardzo wysoką zdolność funkcjonowania w wirtualnym świecie. Świetnie orientują się w nowinkach, bez trudu obsługują najnowsze gadżety. Realne życie i kontakty interpersonalne zastępują kontaktami w wirtualnym świecie. – Pokolenie Z to młodzi ludzie, którzy żyją w wirtualnym świecie. Liczy się dla nich właśnie to, co jest online.

(źródło: http://natemat.pl/55617,generacja-z-mlodzi-otwarci-wychowani-w-dobrobycie-zyjacy-w-swiecie-wirtualnym-skazani-na-kryzys).

Teraz przyjrzyj się swoim klientom i podziel ich ze względu na generacje. To spowoduje, że będzie ci łatwiej sformułować do nich komunikację.

Jeżeli to, co robię podoba Ci się i rozważasz zatrudnienie mnie jako coacha, zapisz się na bezpłatną konsultację.

Comments

comments

 , , ,

Nie ma jeszcze komentarzy.

Dodaj komentarz

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.


Przeczytaj poprzedni wpis:
Strategia firmy – przykład

Jaka może być strategia firmy - przykład podam związany z gwarancją. (więcej…)

Zamknij