cover book optin

Poznaj 8 przyczyn słabej sprzedaży w małej firmie
i 8 strategii wyjścia z impasu

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.

Poznaj najnowsze strategie marketingowe dla Twojej firmy

Najtrudniejsze dla początkujących przedsiębiorców, czyli o pladze Strażaków

Gdy przyglądam się różnym osobom prowadzącym własne działalności to obserwuję fenomenalną wręcz plagę Strażaków. Taki Strażak przychodzi do firmy, siada przed biurkiem i odpala skrzynkę pocztową. A tu pożar za pożarem. Ten odzywa się, bo czegoś nie dostał, tamten prosi o coś, inny narzeka, że nie może rozpocząć projektu, bo nie otrzymał materiałów, a oprócz tego na skrzynce wiszą maile od kilku klientów, którzy dopominają się o ofertę. I co tu wybrać… jaki pożar ugasić?

Tę tendencję ma każdy człowiek, ponieważ nasz gadzi móżdżek jest przystosowany do natychmiastowego reagowania na bodźce, które do nas przychodzą. W dżungli jest to niezwykle przydatna cecha, ponieważ wokół czai się stado drapieżców, którzy tylko czają się, żeby Cię zjeść. Szczęście w nieszczęściu żyjemy teraz w miastach, nikt nas nie atakuje, może oprócz Urzędu Skarbowego ;), jednak nasz gadzi móżdżek cały czas odwraca naszą uwagę od najważniejszych działań, które z perspektywy czasu przyniosą Ci największe efekty.

Czytaj dalej →

Opublikowane#w#Webinar, Własny biznes#|#

 Otagowane#, #|#

Przychód to nie to samo co zysk

Czy nie chciałbyś zarobić pierwszego miliona? Albo chociaż na początek 300 tysięcy… To już całkiem niezła kwota jak na początek. Niestety wielu początkujących przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy z faktu, że z 300 tysięcy pozostanie im prawdopodobnie 60 tysięcy… jak dobrze pójdzie, jeśli założysz zyskowność przedsięwzięcia na poziomie 20%, od tego musisz jeszcze odjąć 18% podatku i zostaje Ci niecałe 50 tysięcy rocznie.

To przykładowe rozliczenie przygotowałam dla Ciebie, abyś miał świadomość, że obrót jest bardzo różny od zysku, dlatego, gdy zakładasz własną firmę powinieneś przygotować wstępny budżet Twojego przedsięwzięcia, który będziesz musiał potem zweryfikować.

Czytaj dalej →

Opublikowane#w#Własny biznes#|#

 Otagowane##|#

Przede wszystkim musisz generować wartość dla klientów

Któregoś dnia szef go tak wkurzył, że powiedział sobie. Dość tego, odchodzę, założę własny biznes i będę wreszcie wolny! I tak Marek postanowił porzucić niewolniczą pracę na etacie w korporacji i założyć własny biznes w dziedzinie na której się znał, finansach. Założył jedno z wielu biur księgowych, gdzie początkowo miał problem z pozyskaniem nowych klientów, potem borykał się z zatrudnieniem pracowników. Któregoś dnia zgłosił się się do znalezionego w internecie coacha z pytaniem: Co się do cholery dzieje. Pracuję 8 godzin dziennie, 5 dni w tygodniu, pieniądze się kończą, a ja po 6 miesiącach nie mogę znaleźć wystarczającej ilości klientów. Pomóż mi….

Jest to klasyczna historia człowieka, który wyszedł z pracy, założył własną firmę myśląc, że będzie miał kolejną pracę, ale tym razem będzie wolny. Wydawało mu się, że wystarczy odsiedzieć kilka godzin, popracować trochę i klienci sami przyjdą, w końcu się zna….

Czytaj dalej →

Opublikowane#w#Własny biznes#|#

 Otagowane#, , , , , , , , , , , , , , , , #|#

80/20 w marketingu

Robienie marketingu w biznesie jest jak praca w laboratorium szalonego naukowca. Wyznaczasz mierzalny cel eksperymentu, zbierasz potrzebne dane, materiały, robisz plan, realizujesz plan, a następnie sprawdzasz efekty i weryfikujesz działania. Najlepiej jeśli z pasją będziesz testować kolejne metody i ze 100% znajdziesz 20% najlepiej działających,a potem będziesz je stale ulepszać.

Ludzie, którzy otwierają własne biznesy rzadko zdają sobie sprawę z faktu, że 80% ich działań marketingowych nie będzie działać tak jak oni sobie to wyobrażają.

Czytaj dalej →

Opublikowane#w#Doradztwo marketingowe, Własny biznes#|#

 Otagowane#, , , , , , , , , , , #|#