Biznes dla początkujących
Dziś część druga – biznes dla początkujących 2 – cele.
W następnym kroku określ cele Twojej firmy, korzystając z metody SMART. Sformułuj więc, co chcesz konkretnie osiągnąć w swojej firmie w ciągu 1, 2, 3 i 5 lat. Opisz dokładnie kamienie milowe dla rozwoju Twojej firmy. Tutaj możesz włączyć do pracy realistę i krytyka, ale najpierw zawsze zaczynaj od marzyciela, który pozwoli Ci spojrzeć szerzej i sięgnąć dalej. Realista i krytyk mają Ci pomóc przewidzieć potencjalne problemy oraz zabezpieczyć się przed nimi na tyle, na ile jest to możliwe. Pamiętaj jednak, że wszystkiego nie przewidzisz i w związku z tym postaw na elastyczność oraz stałe poszerzanie umiejętności, wiedzy i kontaktów z ludźmi, którzy będą chcieli Ci pomóc.
Gdy już to wszystko przygotujesz, możesz dopiero przejść do tworzenia strategii marketingowej.
Jeśli mówimy o restauracji, przykładowe cele na 1 rok mogłyby brzmieć następująco:
- Inwestycja w lokal, który stanie się własnością firmy.
- Remont lokalu i przystosowanie go do potrzeb projektu restauracji.
- Załatwienie spraw urzędowych, które umożliwią rozpoczęcie działalności.
- Przygotowanie pierwszych 4 scenografii do lokalu.
- Znalezienie szefa kuchni i zatrudnienie go.
- Znalezienie kelnerów i zatrudnienie ich.
- Inwestycja w stroje dla obsługi.
- Zbudowanie strategii marketingowej i wynajęcie specjalisty, który przygotuje materiały reklamowe oraz zorganizuje kampanię promocyjną.
- Otwarcie lokalu.
- Zbudowanie bazy pierwszych klientów.
- Pierwsza promocja na targach.
- Zorganizowanie pierwszych 15–20 większych imprez.
- Osiągnięcie obrotu na poziomie 300 tys.
Odpowiednie cele powinny być również rozpisane dla horyzontu czasowego 3 i 5 lat, a najlepiej na całe 5 lat z podziałem na miesiące. W ten sposób stworzysz listę małych kroków, które doprowadzą Cię do Twojego dużego celu.
Mam nadzieję, że mini poradnik – biznes dla początkujących – był pomocny.
Jeśli chcesz otrzymać wsparcie odnośnie powyższego tematu zapisz się na bezpłatną konsultację.
Nie ma jeszcze komentarzy.