Strategia firmy – przykład
Jaka może być strategia firmy – przykład podam związany z gwarancją.
Jednym z ważniejszych powodów, dla których klienci nie kupują towaru lub nie korzystają z usługi, jest obawa, że stracą pieniądze i nic nie zyskają. To jeden z czynników blokujących Twoją sprzedaż. Możesz to zmienić, wprowadzając gwarancję na swoje produkty. To strategia oparta na dawaniu klientowi bezwarunkowej gwarancji na swoje usługi/produkty i przerzuceniu na siebie odpowiedzialności za satysfakcję klienta. Statystyki pokazują, że w większości firm, po wdrożeniu tej strategii zwroty są na poziomie 1-2%. Tę strategię możesz wpisać jako unikalną cechę całej Twojej oferty. W ten sposób masz szansę zmniejszyć opór klienta, zwłaszcza gdy odpowiednio wyeksponujesz tę informację. Warto o niej napisać w ofercie. Nie wiem, czy znasz gwarancję, której udziela market budowlany Castorama. Na ich stronie internetowej znajduje się wyraźna informacja: „Kupuj bez obaw. Gdy zmienisz decyzję, możesz zwrócić niewykorzystany produkt.” Najlepiej, jeśli to rozwiązanie przetestujesz na początku na małej grupie. Uchroni Cię to przed błędami i stratami. Jeżeli Twoich klientów przekona to do częstszego kupowania, wzbudzisz w nich w ten sposób zaufanie, a gdy Twoja konkurencja zapomniała o udzielaniu gwarancji, możesz z tej taktyki stworzyć jeden z elementów budujących Twoją przewagę na rynku.
Strategia firmy – przykład, który mam nadzieję Cię zainspirował.
Jeśli chcesz otrzymać wsparcie odnośnie powyższego tematu zapisz się na bezpłatną konsultację.
Nie ma jeszcze komentarzy.