cover book optin

Poznaj 8 przyczyn słabej sprzedaży w małej firmie
i 8 strategii wyjścia z impasu

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.

Strategia marketingowa

opened bookCo powinieneś zrobić przed ustaleniem strategii marketingowej? Metoda, z którą Cię zapoznam ułatwia doprecyzowanie celów.

Po pierwsze zastanów się co chcesz osiągnąć? Jeśli mówimy o restauracji, przykładowe cele na 1 rok mogłyby brzmieć następująco:

  • Inwestycja w lokal, który stanie się własnością firmy.
  • Remont lokalu i przystosowanie go do potrzeb projektu restauracji.
  • Załatwienie spraw urzędowych, które umożliwią rozpoczęcie działalności.

Jeśli określiłeś już cele dotyczące Twojej firmy rozpisz je w oparciu o założenia modelu SMART. Ta technika pozwoli Ci na sprecyzowanie danego celu, co zwiększy efektywność ich osiągania.

Przyjrzyjmy się co konkretnie oznacza SMART:

S – Szczegółowe,

M – Mierzalne,

A – Ambitne,

R – Realne,

T – Terminowe.

Przy pierwszym etapie zastanów się nad szczegółami swojego celu. Zapisz co konkretnie chcesz osiągnąć? Jakich efektów oczekujesz?

W następnym kroku, M, postaraj się określić kiedy cel zostanie osiągnięty. Zapisz po czym poznasz, że osiągnąłeś dany cel?

Aby wzmocnić swoją motywację odpowiedz szczerze jak ważny dla Ciebie jest ten cel? Dlaczego chcesz go osiągnąć? Zapisz to przy punkcie A.

Czwartym krokiem będzie spojrzenie na cel z pozycji realisty. Wypisz na kartce jakich zasobów potrzebujesz? Kto może Ci pomóc? Jakie cechy posiadasz, które ułatwią Ci osiągnięcie sukcesu?

Ostatnim etapem jest rozplanowanie poszczególnych kroków, które pozwolą Ci zrealizować cel. Zapisz kiedy rozpoczniesz jaki krok. Kiedy będą odczuwane poszczególne efekty?

Pamiętaj jednak, że wszystkiego nie przewidzisz i w związku z tym postaw na elastyczność oraz stałe poszerzanie umiejętności, wiedzy i kontaktów z ludźmi, którzy będą chcieli Ci pomóc.

Gdy już to wszystko przygotujesz, możesz dopiero przejść do tworzenia strategii marketingowej.

Odpowiednie cele powinny być również rozpisane dla horyzontu czasowego 3 i 5 lat, a najlepiej na całe 5 lat z podziałem na miesiące. W ten sposób stworzysz listę małych kroków, które doprowadzą Cię do Twojego dużego celu.

Jeśli chcesz otrzymać wsparcie odnośnie powyższego tematu zapisz się na bezpłatną konsultację.

Comments

comments

 , ,

Nie ma jeszcze komentarzy.

Dodaj komentarz

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.


Przeczytaj poprzedni wpis:
Strategie marketingowe

Dziś chciałabym zapoznać Cię z dwiema strategiami marketingowymi, dzięki którym będziesz mógł zwiększyć sprzedaż. (więcej…)

Zamknij