Trzy płaszczyzny procesu budowania marki osobistej
Dzisiejszy artykuł przygotowała specjalnie dla Ciebie Anna Nitkiewicz-Jankowska, ekspert w dziedzinie budowania marki osobistej. Zachęcam do lektury!
Marka osobista towarzyszy Ci każdego dnia, jest nieodzownym elementem Ciebie, bez względu na to czy jesteś tego świadomy/-a czy też nie. Marka osobista jest Twoją wizytówką, która bardzo wiele mówi o Tobie wszystkim otaczającym Cię odbiorcom. Dlatego tak ważne jest, aby komunikaty, które wysyłasz były spójne z tym, co tak naprawdę Cię charakteryzuje. Nie każdy zdaje sobie sprawę z istnienia tożsamości marki oraz jej wizerunku. Tożsamość jest tym, co sam/-a myślisz o sobie, a wizerunek – tym, co inni wnioskują o Tobie. Szalenie istotne jest, aby wszystkie Twoje działania zbliżały tożsamość do wizerunku marki.
Praca nad budowaniem marki osobistej zaczyna się w punkcie A i nigdy się nie kończy, całe życie należy dbać o swoją markę i nad nią pracować. Co najważniejsze, należy pamiętać, że Twoja marka może łatwo stracić w oczach odbiorcy, potem może być trudno to poczucie bezpieczeństwa wynikające z obcowania z nią odzyskać.
Proces budowania marki osobistej odbywa się na trzech płaszczyznach. Pierwsza płaszczyzna dotyczy tzw. audytu wewnętrznego, druga związana jest z odpowiednim planowaniem, a trzecia – z wyborem właściwej strategii komunikacji. W obrębie tych płaszczyzn można wyróżnić 7 podstawowych kroków.
Od czego zacząć, aby nie pominąć żadnego istotnego kroku? Co zrobić, aby wybory, których dokonuję w zakresie budowania marki, były spójne z tym, co chcę osiągnąć?
W jakiej kolejność należy wdrażać pewne działania, aby ich rezultaty przybliżały mnie do wyznaczonego celu?
Jeśli chcesz poznać odpowiedzi na te pytania, zapoznaj się z przygotowaną specjalnie dla Ciebie propozycją – nagraniem DVD przygotowanym dla Ciebie wraz z Martą Gierlińską.
Produkt, który chcę Ci zaproponować to płyta DVD łącząca zarówno wiedzę na temat marki osobistej, jak i wiedzę dotyczącą inteligencji emocjonalnej.
Proces budowania marki podzielono na 7 podstawowych kroków w obrębie 3 wyżej wspomnianych płaszczyzn:
- Płaszczyzna audytu wewnętrznego, a w niej kroki związane z: określeniem czym jest marka osobista, czym są misja i wizja oraz jakie mają one znaczenie dla budowania marki, a także czym są wartości i jaka jest ich rola we wzmacnianiu marki osobistej.
- Płaszczyzna planowania, gdzie kolejnymi krokami będą: określanie celów marki osobistej, pewność siebie, praca z emocjami i ich wpływ na komunikację z otoczeniem oraz wizerunek marki.
- Płaszczyzna wyboru strategii komunikacji, w której najważniejszymi krokami będą: poznanie narzędzi do kreowania marki osobistej, a także sposobu wyboru odpowiedniej strategii działania.
W celu ułatwienia Ci pracy nad własną marką osobistą opracowałyśmy dla Ciebie cztery możliwe pakiety, w których znajduje się płyta. Będzie również możliwość bezpośredniej pracy Twojej i naszej. Pakiety oraz ich opis znajdziesz w zakładce „sklep” na stronie: www.annanitkiewiczjankowska.pl.
Pamiętaj, nad marką osobistą należy pracować świadomie, konsekwentnie i w uporządkowany sposób.
Powodzenia!
Anna Nitkiewicz-Jankowska
Nie ma jeszcze komentarzy.