Elementy planu marketingowego
Elementy planu marketingowego to również wartości, jakie chcesz przekazywać swoim klientom, partnerom i współpracownikom.
Zastanów się, z czym chcesz być kojarzony, i pomyśl, z czym kojarzona ma być Twoja firma. Myśl w kategoriach dużej firmy, tylko wtedy uda Ci się taką stworzyć. Wynotuj najważniejsze wartości, jakie będziesz chciał przekazywać swoim potencjalnym klientom.
Ustalenie wartości zależy tylko i wyłącznie od Ciebie. Powinieneś je mieć już na samym początku pracy z wizją, misją i celami. Jeśli nie masz, uzupełnij te informacje. Wracam do tego, ponieważ jest to istotne z punktu widzenia budowania wizerunku Twojej marki. Wprowadzenie przekazu opartego na spójnych wartościach ułatwi Ci dalszą realizację kampanii marketingowych i wskaże kierunek Twoim pracownikom z działu marketingu.
Slogan reklamowy powinien być stworzony w oparciu o wartości i misję firmy, a przynajmniej musi być z nią spójny. Przemyśl, jakie kampanie marketingowe będziesz chciał zorganizować w ciągu roku, i przygotuj na ich bazie główne hasła reklamowe. Zleć te prace osobom zajmującym się marketingiem w Twojej firmie, a następnie upewnij się, że pomysł jest spójny z głównymi wartościami. W ten sposób Twoi klienci będą się czuli bezpiecznie z Twoją marką.
Pamiętaj, że pozyskiwanie zaufania i wywoływanie poczucia bezpieczeństwa jest podstawą budowania relacji z klientem. Nawet takie niuanse jak slogany, które powinny być spójne z wartościami i misją, mają na to wpływ.
Budowanie relacji to również obecność w mediach społecznościowych. Ważne, abyś również tam komunikował swoje wartości oraz misję. Wypisz wszystkie działania, które podejmiesz w celu zbudowania relacji z publicznością i przekazania wartości oraz misji. Wyznacz osobę odpowiedzialną za to. Przenieś budowanie relacji z ludźmi na grunt Internetu. Potraktuj ich jak przyjaciół, poważnie i z odpowiednią troską. Jeśli podejdziesz do tego z właściwym nastawieniem, klienci wyczują to i tylko wtedy będą skłonni podjąć dialog z Twoją firmą.
Elementy planu marketingowego jakim są wartości budują wizerunek Twojej marki.
Jeżeli to, co robię podoba Ci się i rozważasz zatrudnienie mnie jako coacha, zapisz się na bezpłatną konsultację.
Nie ma jeszcze komentarzy.