Jak więcej sprzedawać?
Jeśli zastanawiasz się jak więcej sprzedawać, a nie wiesz od czego zacząć, proponuję, abyś zastanowił się, do której generacji należy większość Twoich klientów.
Istnieje wiele źródeł informacji na temat generacji X, Y, Z. Niektóre z nich są sprzeczne. Najważniejsze dla Ciebie jest to, abyś zidentyfikował jaką mentalność mają Twoi klienci i do jakiej generacji należą. Zdecydowanie zdeterminuje to Twoją komunikację z nimi i marketing. Różnice między generacjami są dość wyraźne, gdy przyglądamy się trybowi życia, poglądom i preferencjom. Jest to szczególnie widoczne, gdy rozmawiamy z typowymi przedstawicielami obu grup. Różnice mogą polegać zarówno na sposobie komunikowania się z nimi, jak i na kanałach komunikacyjnych, czyli sposobie dotarcia do nich. Dlatego jest tak ważne, żeby ustalić, z kim masz do czynienia. Jeśli dobrze zidentyfikujesz, z jakiego pokolenia jest Twój klient, wtedy będzie Ci łatwiej znaleźć odpowiednie kanały dostępu do niego.
Generacja X to ludzie, którzy urodzili się przed 1981 rokiem, trochę zagubieni, często pracujący w korporacjach, niby odrzucają świat wykreowany przez marketing, ale jednocześnie rzucają się w wir konsumpcjonizmu szukając ukojenia w posiadaniu coraz to nowszych i lepszych przedmiotów.
Generacja Y to pokolenie wyżu demograficznego z lat 1986 – 1989. Aktywnie korzystający z nowinek technologicznych, żyjący w globalnej wiosce, pewni siebie, chcą jakości życia bardziej niż przedmiotów, przez co Twój produkt może lepiej realizować ich potrzeby. Dobrze wykształceni, gotowi na dalszy rozwój, tolerancyjni i otwarci.
Generacja Z to ludzie „urodzeni po 1990 roku, dorastający w czasie dobrobytu i wśród najnowszych technologii. Wchodzą na rynek pracy w czasie kryzysu i załamania gospodarczego. Młodzi z generacji “Z” żyją w świecie wirtualnym i mimo swojej otwartości nie do końca rozumieją świat realny”. (…) Dorastali w świecie nowoczesnych technologii, mają więc bardzo wysoką zdolność funkcjonowania w wirtualnym świecie. Świetnie orientują się w nowinkach, bez trudu obsługują najnowsze gadżety. Realne życie i kontakty interpersonalne zastępują kontaktami w wirtualnym świecie. – Pokolenie Z to młodzi ludzie, którzy żyją w wirtualnym świecie. Liczy się dla nich właśnie to, co jest online.
(źródło: http://natemat.pl/55617,generacja-z-mlodzi-otwarci-wychowani-w-dobrobycie-zyjacy-w-swiecie-wirtualnym-skazani-na-kryzys).
Teraz przyjrzyj się swoim klientom i podziel ich ze względu na generacje. To spowoduje, że będzie ci łatwiej sformułować do nich komunikację oraz odpowie na pytanie jak więcej sprzedawać.
Jeżeli to, co robię podoba Ci się i rozważasz zatrudnienie mnie jako coacha, zapisz się na bezpłatną konsultację.
Nie ma jeszcze komentarzy.