Jak więcej sprzedawać?
Spotkałeś się z sytuacją, gdy na stacji benzynowej proponowane są dodatkowe produkty przy zakupie paliwa? To jest jedna z metod, która mówi jak więcej sprzedawać? Każdy z takich sposobów może zwiększać Twoje obroty o 5% – 10% czy nawet więcej procent, a to w połączeniu z innymi strategiami sprawi, że Twoja sprzedaż zacznie rosnąć globalnie.
Teraz przyjrzyjmy się cross-sellingowi.
Jest to metoda, w której proponujemy klientowi dodatkowe opcje, do zakupionego już towaru. Powinny to być uzupełniające go dobra komplementarne. Zasada polega na tym, że klient otrzymuje ofertę po dokonaniu zakupu.
Ta technika wykorzystuje to, że klient ma wzbudzony stan zakupowy, czyli myśli o zakupach, dodatkowo otrzymał coś za darmo, więc ma w pewnym sensie dług wdzięczności wobec sprzedawcy, co dodatkowo wzmacnia efekt i sprawia, że klient dużo chętniej kupi.
Jak możesz to wprowadzić do swojego biznesu?
1. Po pierwsze zobacz co masz do zaoferowania? Podziel swoje produkty na komplementarne i podstawowe.
2. Cena produktów komplementarnych nie może przekraczać od 20 do 30% ceny usługi/ produktu podstawowego.
3. Przeprowadź test, czy aby na pewno to co podzieliłeś spełnia swoje zamierzone funkcje.
4. Wszyscy pracownicy muszą zostać poinformowani o tej technice. Możecie również ustalić jeden wspólny sposób oferowania dodatkowych produktów.
5. Testuj swoje pomysły. Wyciągaj wnioski. Wprowadzaj poprawki.
6. Jeśli metoda zwiększyła Twoje obroty, możesz dalej ją stosować.
Istnieją różne sposoby na prezentowania tej techniki klientom, wymyśl własną bądź znajdź jakiś ciekawy pomysł w internecie.
Jak więcej sprzedawać? Z metodą cross-sellingu o proste! Przetestuj tę metodę i podziel się wnioskami w komentarzach.
Jeśli jesteś zainteresowany jak powiększyć sprzedaż wejdź na www.powiekszsprzedaz.pl i zapisz się na listę!
Nie ma jeszcze komentarzy.