Jak podnieść sprzedaż?
Czy zastanawiasz się jak podnieść sprzedaż? W większości firm klient może wybierać wśród produktów wyższej i niższej klasy. Produkty wyższej klasy są zwykle bardziej pożądane przez klientów, jednak nie zawsze czują oni, że mogą sobie na nie pozwolić.
Up-selling polega na namówieniu klienta na zakup droższego dobra wyższej klasy niż planował przed wejściem do sklepu. Należy to robić z wyczuciem i powoli, żeby nie spłoszyć klienta, a przede wszystkim pomóc mu wybrać lepszą opcję, która będzie tylko nieco droższa, ale spełni więcej potrzeb klienta. Najlepiej sprawdza się w firmach, w których stosowana jest sprzedaż bezpośrednia.
Jak w takim razie możesz wprowadzić up-selling do sprzedaży w swojej firmie?
- Po pierwsze sprawdź jak możesz poukładać swoje produkty od podstawowych, po takie, które będą najbardziej rozbudowane oraz luksusowe.
- Przygotuj oferty tych produktów, żeby wyraźnie było widoczne, że produkty droższe są wyższej klasy i zawierają więcej opcji, niż te tańsze.
- Ustal metodę, kiedy, gdzie, w jakich okolicznościach Twoi sprzedawcy lub Ty będziecie oferować swoim klientom dobra wyższej klasy w formie testu na początek.
- Przygotuj skrypt rozmowy lub system informatyczny na swojej stronie wraz z tekstem sprzedażowym, który będzie informował o tej możliwości.
- Przygotuj pierwszy test i ustal jak długo będziesz sprawdzać pierwszą wersję metody. Po teście wyciągnij wnioski i usprawnij tę technikę.
- Wprowadź ją na stałe do działania swojej firmy, jeśli ma potencjał i przyniosła Ci efekty.
Po wprowadzeniu tej metody będziesz mógł sprawdzić, jakie są różnice w wynikach finansowych, jednak upewnij się, że masz sposób sprawdzania, które transakcje pojawiły się w wyniku wykorzystania up-sellingu i o ile w związku z tym wzrosła sprzedaż! Przeczytaj również artykuł o cross-sellingu: http://strategiarozwojufirmy.pl/jak-wiecej-sprzedawac-5/ i dowiedź się jak podnieść sprzedaż?
Jeżeli to, co robię podoba Ci się i rozważasz zatrudnienie mnie jako coacha, zapisz się na bezpłatną konsultację.
Nie ma jeszcze komentarzy.