Jak zwiększyć sprzedaż?
Zastanawiasz się jak zwiększyć sprzedaż? Strategia produktów komplementarnych może Ci w tym pomóc. Ma ona duży związek ze strategią produktu podstawowego, ponieważ się uzupełniają. Ta pierwsza kierowana jest do klientów, którzy już kupili, druga do nowych klientów.
W zależności od tego, na jakim etapie jest Twoja firma możesz albo wykreować produkty usługi, komplementarne, albo wykorzystać już istniejące. Polega to na przygotowywaniu dla swoich klientów dodatkowych produktów, które będą uzupełniały te podstawowe.
Najlepiej zacząć od „bazowego” produktu, który na początek wymaga podjęcia najmniejszego ryzyka. Gdy już klient kupił, oferujesz mu coraz droższe i coraz bardziej zaawansowane produkty lub dodatki do produktu komplementarnego, a także dodatkowe usługi płatne. Aby przygotować tę strategię potrzebne są Ci konkretne dane z rynku na podstawie sprzedaży dotychczasowej.
W tym celu warto żebyś poznał historię zakupów klienta i jego preferencje. W przypadku, jeżeli nie masz tych danych warto przeprowadzić badania rynku i na tej podstawie stworzyć portfel produktów, które będziesz mógł zaoferować klientowi.
Jak to wprowadzić w życie?
1. Stwórz/ ustal czym jest produkt podstawowy.
2. Przeprowadź analizę potrzeb swoich klientów. Znajdź dodatkowe potrzeby, których nie realizuje produkt podstawowy.
3. Dostosuj lub stwórz produkty realizujące te potrzeby.
4. Dostosuj komunikację marketingową, dotyczącą powyższych produktów w taki sposób, aby klient wyraźnie widział korzyści.
5. Przetestuj, wyciągnij wnioski.
6. Wprowadź poprawki i zastosuj na swoim rynku.
7. Wyciągnij kolejne wnioski z wprowadzonej strategii i stale ją ulepszaj.
Co jeśli wprowadzisz tę strategię do swojego biznesu?
W niektórych branżach działają sprzedawcy, którzy zarabiają dopiero na produktach komplementarnych! Jak zwiększyć sprzedaż? Ze strategią produktów komplementarnych to proste! Trzymam za Ciebie kciuki!
Jeśli jesteś zainteresowany jak powiększyć sprzedaż wejdź na www.powiekszsprzedaz.pl i zapisz się na listę!
Nie ma jeszcze komentarzy.