cover book optin

Poznaj 8 przyczyn słabej sprzedaży w małej firmie
i 8 strategii wyjścia z impasu

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.

Jeśli chcesz skutecznie tworzyć nowe produkty i sprzedawać – zmień perspektywę

Chciałabym Ci przedstawić Małgosię*, która ma firmę organizującą wesela.

Gosia jest osobą świetnie zorganizowaną, zaangażowaną i z wielką radością podchodzi do swojej pracy oraz klientów. Niestety zauważyła, że sprzedaje mniej usług niż zakładała w swoim biznesplanie. W związku z tym poprosiła mnie o pomoc w znalezieniu skutecznych rozwiązań.

Zaczęłam rozmowę od ustalenia z nią wizji firmy, planując strategię i określając cele. Na drugim spotkaniu skoncentrowałyśmy się na określeniu kim jest klient i jakie ma potrzeby. Małgosia była tak skoncentrowana na produkcie, że nie zwróciła uwagi na potrzeby swojego klienta i na początku trudno jej było znaleźć odpowiedzi na kilka podstawowych pytań:

  1. Jakich rezultatów oczekuje klient?
  2. Jakie problemy mu rozwiązujesz?
  3. Od czego możesz go uwolnić?
Wytłumaczyłam jej, że klient nie przychodzi do niej po produkt, ale tak naprawdę chce uzyskać pewien rezultat, którego oczekuje.
W jej branży klient chce zyskać więcej czasu i powierzając jej organizację wesela stać się spokojny, że jedna z najważniejszych uroczystości w jego życiu uda się i będzie wyjątkowa, a on zyska aprobatę wśród swoich bliskich.
Na tej podstawie przygotowałyśmy kampanię marketingową na targi ślubne, pisząc specjalny raport: “9 największych błędów, które położą Twoje wesele” oraz opracowałyśmy nowy, bardziej wydajny system kontaktowania się z klientem. Stworzyłyśmy specjalne formularze kontaktowe, które były wypełniane przez klientów podczas spotkań targowych i wprowadziłyśmy zaproszenia na gratisowy obiad w celu przedyskutowania możliwości współpracy. W ten sposób zdobyłyśmy przede wszystkim zaufanie klientów, którzy podczas rozmów opowiedzieli Małgosi o swoich potrzebach i obawach, co dla mojej klientki było potem źródłem wiedzy o tym co dokładnie chce jej klient i jak ona może mu to zapewnić.
W ten sposób jej firma zyskała bezpośredni kontakt do 67 klientów, spośród których 17 par zamówiło u niej obsługę. To skuteczność 25% – naprawdę dobrze. Brak odpowiedniej perspektywy i koncentracja na niewłaściwych kwestiach to częsty problem przedsiębiorców, z którymi rozmawiam. Główny problem, który się pojawia to brak dystansu do swoich produktów i nieodpowiednie podejście do realizacji potrzeb klienta. Podczas coachingów zmieniamy sposób myślenia o całości i układamy cały system od początku, aby można było zaplanować takie działania marketingowe, które będą wypływać z rzeczywistych potrzeb klientów, a nie z wyimaginowanych wyobrażeń na ten temat.
Gdy już wszystko zostanie ułożone jak należy, planujemy wspólnie najbardziej efektywne działania, które przynoszą rezultaty już przy pierwszej kampanii marketingowej i generują sprzedaż.
Równanie jest proste:   Zmiana perspektywy na właściwą + odpowiednie działanie = SPRZEDAŻ

Jeśli chcesz otrzymać wsparcie odnośnie powyższego tematu zapisz się na bezpłatną konsultację.

* Imię klientki i branża zostały zmienione

Comments

comments

 , , , , , , , , ,

Nie ma jeszcze komentarzy.

Dodaj komentarz

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.


Przeczytaj poprzedni wpis:
Co sprawi, że Twoja efektywność poszybuje w górę?

Wczoraj rozmawiałam podczas MasterMindu z moim przyjacielem, który zwrócił mi uwagę na bardzo ważny aspekt związany z zarządzaniem czasem. Mówiliśmy...

Zamknij