Marketing – copywriting
Dziś zapoznam Cię z kolejnym ważnym elementem marketingu – copywriting.
SYSTEM 4MAT jest świetną metodą służącą do konstruowania bardzo dobrych ofert. System ten powstał jako wynik badań Berenice McCarthy nad procesem uczenia się.
Pracowała ona w szkole i zauważyła, że dzieci przyswajają wiedzę na 4 sposoby: pierwsza grupa zadawała zwykle pytania Dlaczego? Dotyczyły one przyczyn zjawisk.
Druga grupa pytała o fakty, chciała się dowiedzieć, co konkretnie jest do zapamiętania, zrobienia czy zrozumienia. Zadawała pytanie Co?
Trzecia grupa dzieci uczyła się poprzez zrozumienie Jak? Jak mają wykonać dane zadanie, jak to się dziej, że dany proces przebiega w taki a nie inny sposób?
Natomiast czwarta grupa chciała poznać następstwa i pytała Co, jeśli? Co się wydarzy, jeżeli coś zrobię, a co się stanie, jeżeli tego nie zrobię?
Później został na tej podstawie opracowany system 4MAT, który mówi o stylach uczenia się i zapamiętywania informacji.
U każdego potencjalnego klienta dominuje jeden z tych sposobów, ale potrzebuje on wszystkich 4 rodzajów przekazu, żeby dana informacja dotarła do niego w sposób efektywny. To pokazuje, że jeśli potrafisz być elastyczny i mówić w taki sposób do odbiorców, żeby dotrzeć do wszystkich typów osobowości, to łatwiej osiągnąć zamierzone efekty. To jest właśnie miara skuteczności, która bazuje na elastyczności komunikacji. Tak też powinno się budować oferty produktów.
W marketingu – copywriting, który opisałam powyżej jest świetną formą, aby dotrzeć do większość klientów.
Jeśli jesteś zainteresowany tym, co robię wejdź na www.powiekszsprzedaz.pl i zapisz się na listę!
Źródła: Bernice McCarthy, The 4Mat System; Teaching to Learning Styles with Right/Left Mode Techniques, Excel, Incorporated, Illinois 1981.
Nie ma jeszcze komentarzy.