Nowoczesne techniki sprzedaży
Nowoczesne techniki sprzedaży? Czy muszą być skomplikowane i trudne? Nie sądzę. Do jednej z najpopularniejszych, chociaż nie najnowszych należą tzw. wiązki. Kupiłeś kiedyś jakiś dodatkowy produkt lub usługę, tylko dlatego, że był dodany do tego, którego szukałeś i oba były przecenione? Klienci lubią czuć, że zrobili dobry interes. Jeśli mogą kupić jakiś produkt lub usługę taniej, niż zakładali wtedy są bardziej skłonni do podjęcia emocjonalnego zakupu.
Gdy widzisz produkty w pakiecie, przy czym cena całości jest niższa, niż gdybyś miał je kupować osobno, to oznacza, że masz do czynienia ze sprzedażą w wiązkach. Wraz ze stroną internetową sprzedajesz hosting i domenę, wraz z sukienką biżuterię, wraz z karmą dla psów, miskę.
Szczególnie opłacalne jest to, gdy mamy stosunkowo niskie koszty i dużą marżę. Chodzi również o to, żeby klient w danym momencie wydał więcej niż zakładał, więc cena za pakiet powinna wydawać się naprawdę okazjonalna.
Jak zatem możesz wprowadzić tę metodę do siebie?
- Ustal, jakie produkty są komplementarne wobec siebie w tym wybierz te, które trudniej się sprzedają i dodaj do tych, które sprzedają się dobrze. Zanim to zrobisz być może będziesz musiał zrobić małe badanie rynku.
- Po ustaleniu pakietów, wybierz jeden i przygotuj test. Do tego będziesz potrzebować planu promocji, tekstów marketingowych, ustalenia gdzie i w jaki sposób będziesz informować klientów o dostępnym pakiecie.
- Ustal termin i wprowadź test w życie. Wyciągnij z niego wnioski i ulepsz to, co wcześniej zrobiłeś.
- Kolejne akcje wprowadzaj na podstawie Twoich poprzednich doświadczeń i za każdym razem ulepszaj, wyciągając wnioski z tego, co Ci się udało lub nie. Zdecyduj się tylko wtedy, gdy ta metoda przyniosła Ci wymierne korzyści.
Przetestuj tę nowoczesną technikę sprzedaży i podziel się rezultatami w komentarzach.
Jeżeli to, co robię podoba Ci się i rozważasz zatrudnienie mnie jako coacha, zapisz się na bezpłatną konsultację.
Nie ma jeszcze komentarzy.