cover book optin

Poznaj 8 przyczyn słabej sprzedaży w małej firmie
i 8 strategii wyjścia z impasu

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.

Strategia rozwoju

The mobile phone on the laptop

„Nie masz Facebook’a? Ty chyba nie istniejesz!” Założę się, że już gdzieś to słyszałeś?

Pisząc o mediach społecznościowych, jako strategii rozwoju, skoncentruję się na najpopularniejszym, czyli Facebook’u.

Sam Facebook jest specyficznym narzędziem, gdzie dzieje się kilka rzeczy: ludzie są nastawieni na rozrywkę i budowanie relacji. To, co wrzucisz na Facebooka, należy do Facebooka, Facebook może Ci w każdej chwili zamknąć profil lub stronę jeśli tak uzna (taki jest zapis w regulaminie). Facebook należy traktować jako narzędzie, które może Ci pomóc dotrzeć do Twoich potencjalnych klientów i zbudować listę, jednak NIE PROWADŹ JEJ NA FACEBOOKU! Buduj swoją własną listę, ponieważ lista przyjaciół czy klikaczy Lubię to! Nie należy do Ciebie tylko Twórców Facebooka.

Co w takim razie warto zrobić na Facebooku w ramach strategii rozwoju?

Zacznijmy od tego, że warto przekonać się do Faccebook’a i mieć na nim swój funpage.

Strona powinna mieć mniej więcej tyle polubień co Twoja konkurencja lub więcej. Bo potencjalni klienci lubią wiedzieć co jest bardziej lubiane i znane. Wymaga to jednak czasami inwestycji jaką są reklamy na Facebook’u. W internecie z pewnością  znajdziesz jak utworzyć taką kampanię.

Posty na Facebook’u powinny pojawiać się codziennie. Ludzie lubią wiedzieć co u Ciebie słychać. Musisz zwrócić jednak uwagę na to, aby informacje, które umieszczasz na portalu były mniej wartościowe od tych, które wysyłasz newsletterem, ponieważ społecznościówki są dostępne dla każdego.

Na Facebooku ważniejsze są osoby  niż firmy. Podziel się z ludzi tym, co robisz, czym się zajmujesz w czasie wolnym itp.

Bądź bezpośredni. Taki rodzaj komunikacji jest korzystniejszy.

Używaj Facebooka po to, żeby zbierać swoją listę w oddzielnym miejscu. Pamiętaj, że Facebook nie zawsze jest tym jedynym źródłem Twojej grupy docelowej, poszukaj innych, bardziej odpowiednich portali, takich, żeby przyciągnąć jak największą i najbardziej odpowiednią grupę odbiorców.

Jednak odradzam tworzenie profili wszędzie, gdzie się da, ponieważ trudno Ci będzie tym zarządzać, chyba, że użyjesz narzędzi, które będą jednocześnie publikować na wszystkich portalach Twoje regularne posty.

Społeczność na portalach wymaga od Ciebie tego, abyś był tam obecny. O co chodzi? Musisz kontrolować to, co dzieje się na np. Facebook’. Udzielać odpowiedzi ludziom, a wręcz prowokować dyskusje.

Jeśli uważasz, że potrzebujesz pomocy w tym obszarze, zapisz się na bezpłatną konsultację już dziś!

Comments

comments

 , ,

Nie ma jeszcze komentarzy.

Dodaj komentarz

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.


Przeczytaj poprzedni wpis:
Jak podnieść sprzedaż?

Czy zastanawiasz się jak podnieść sprzedaż? W większości firm klient może wybierać wśród produktów wyższej i niższej klasy. Produkty wyższej...

Zamknij