cover book optin

Poznaj 8 przyczyn słabej sprzedaży w małej firmie
i 8 strategii wyjścia z impasu

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.

Strategia marketingowa firmy

Strategia marketingowa firmy to również cena i dystrybucja oraz system obsługi klienta w Twojej firmie. I właśnie te trzy rzeczy chciałabym omówić w poniższym artykule.

Właściwe określenie ceny Twojego produktu to bardzo ważny etap pracy nad nim. Musisz wziąć pod uwagę wiele czynników: wartość postrzeganą produktu, jego jakość na tle konkurencji, to ile chcesz zarabiać, Twoje koszty, ceny konkurencji, dodatkowe bonusy, które dodajesz do produktu, to na ile niszowy jest Twój produkt i czy możesz dyktować ceny w swojej niszy. Na tej podstawie określ cenę, która spowoduje, że klienci będą chętnie kupować. Cenę należy przetestować. Nie jest prawdą to, co wydaje się większość przedsiębiorców, że im niższa cena, tym klient chętniej kupuje. To twierdzenie może być prawdziwe przede wszystkim na bardzo konkurencyjnych rynkach, gdzie sprzedawane są wszędzie te same produkty. Jednak i tam nie zawsze ma to swoje zastosowanie. Pamiętaj, że im bardziej niszowy jest Twój produkt tym masz większą szansę na podyktowanie cen i zarobienie więcej. Pamiętaj również o cenach psychologicznych. Badania dowodzą, że cena typu 29,97 jest lepiej postrzegana niż cena 30,00.

Zadbaj o to, żeby dystrybucja produktów albo usług do Twoich klientów również była oparta na potrzebach Twoich odbiorców. Najważniejsze z Twojego punktu widzenia jest to, żeby klient dobrze postrzegał dostępność Twojego produktu. Pamiętaj, że nie zawsze zależy mu na pełnej dostępności. Gdy mówimy o produktach luksusowych i unikalnych, takich jak sztuka czy unikalne usługi, to duża dostępność byłaby źle postrzegana. W tym przypadku jest odwrotnie. Im droższy i trudniej dostępny produkt tym jego wartość bardziej rośnie.

Zastanów się przez chwilę, gdzie lubisz kupować. W jakiej firmie czujesz się bezpiecznie i wiesz, że obsługa będzie zawsze na najwyższym poziomie. Z kogo chcesz pod tym względem czerpać inspirację? Czy przypomniałeś sobie już taką firmę? Twoi klienci chcą się czuć bezpiecznie. Zapewnisz im to poczucie, jeśli Twój system obsługi klienta będzie przewidywalny i na wysokim poziomie. Przyjrzyj się sieciówkom typu Douglas, Hebe, Sephora. Gdziekolwiek byś nie wszedł do sklepu tam uzyskasz podobny poziom usług. Zastanów się w jaki sposób Ty możesz opracować system pracy dla swoich pracowników, żeby wiedzieli co i kiedy mają robić, żeby Twoi klienci wychodzili przynajmniej zadowoleni. Bardzo duży wpływ mają na to Twoi pracownicy. Z tego powodu Twój system rekrutacji powinien uwzględniać potrzeby związane z obsługą klienta.

Pomyśl teraz, jak to wygląda u Ciebie? Sprawdź, które elementy Twoich procedur obsługi klienta mogą go zmuszać do zbędnego myślenia i zastanawiania się, co ma zrobić, żeby kupić Twój produkt? Ty sam nie będziesz w stanie tego sprawdzić, więc poproś przynajmniej 5 osób, które wcześniej nie kupowały od Ciebie, by przeszły przez proces zakupowy i zanotowały wszystkie trudności, które im przeszkadzają, jeśli chodzi o obsługę lub użycie produktu. Warto zainwestować w taki test, ponieważ może on Ciebie naprawdę wiele nauczyć na temat Twojej firmy i dać Ci możliwość wprowadzenia wartościowych zmian.

Nad tymi trzema rzeczami warto dłużej się zastanowić, aby strategia marketingowa firmy pozwoliła na rozwój przedsiębiorstwa w dobrym kierunku.

Jeśli chcesz otrzymać wsparcie odnośnie powyższego tematu zapisz się na bezpłatną konsultację.

Comments

comments

 , ,

Nie ma jeszcze komentarzy.

Dodaj komentarz

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.


Przeczytaj poprzedni wpis:
Strategia rozwoju produktu

Jeśli wydaje Ci się, że  Twój produkt ma wartość w oczach klienta stałą i niezmienną. Strategia rozwoju produktu  reguluje tę...

Zamknij