Strategia rozwoju
Zapraszam do przeczytania poniższego artykułu „Strategia rozwoju”, w którym przyjrzymy się dokładnie programom partnerskim.
Dobrze działający program partnerski pomoże Ci stworzyć grupę handlowców, którym płacisz tylko prowizję. Pamiętaj, że programy partnerskie dobrze działają, gdy Twój produkt jest bardzo atrakcyjny i znany na rynku. Mogą być efektywne i przynosić wymierne korzyści w określonych przypadkach, jednak każdorazowo warto przemyśleć, a następnie przetestować, jak to się sprawdzi w Twojej firmie. Weź to pod uwagę podczas budowania swojej strategii. Pamiętaj, że program partnerski będzie tym popularniejszy, im bardziej znana i lubiana jest Twoja marka. Partnerom musi się opłacać sprzedaż Twoich produktów, inaczej nie będą chcieli się zaangażować. Programom partnerskim sprzyjają produkty, które zapewniają konkretne zyski z procentu. Program partnerski należy uruchomić, tworząc do niego regulamin, system marketingowy, który łatwo wdrożyć u partnera. Należy również oddelegować w firmie osobę, która zajmie się opieką nad partnerami. Dobrze wdrożony w firmie program może przynosić zyski z Twoim minimalnym udziałem.
Warto dobrać takiego partnera, który będzie efektywny, inaczej będziesz tracić czas i energię. Wypisz wartości, jakimi powinien się kierować Twój potencjalny partner, oraz jego cechy, które będą sprzyjały Waszej współpracy. Następnie pomyśl, kto może zostać Twoim partnerem? Wypisz 10 osób, do których będziesz mógł się zwrócić. Stwórz listę wraz ze swoim działem marketingu, zastanów się, kto z Twoich znajomych lub nawet klientów mógłby być zainteresowany udziałem w programie i zaangażować się w promocję Twojej marki. Podobnie jak w przypadku handlowców, również u partnerów działa zasada Pareto 80/20. 20% partnerów generuje 80% przychodów.
Stwórz regulamin współpracy
Dobry regulamin określa zasady współpracy z partnerami w taki sposób, że każdy wie dokładnie, jakie są reguły, i czuje się bezpiecznie. Warto zainwestować w dobrze przygotowany dokument i skorzystać z porady prawnika. Przygotuj wstępną wersję regulaminu oraz wzór umowy dla potencjalnych partnerów. Możesz zamówić regulamin, zwracając się do prawników na stronie eporady24.pl. Sama korzystam z ich pomocy i jestem bardzo zadowolona. Jeśli przygotujesz go raz a dobrze, unikniesz nieporozumień i konfliktów z partnerami.
Współpraca z partnerami przebiega dobrze, gdy jest usystematyzowana. Dotyczy to zwłaszcza marketingu. Partnerzy często są bardzo zajęci i wszelkie wsparcie, które pozwala im zaoszczędzić czas, jest wskazane. Napisz pierwsze 3 wzory informacji dla grupy kontaktów Twoich partnerów, informujące o Twoim produkcie. Przygotuj je w oddzielnych plikach. W pakiecie powinny znaleźć się informacje na stronę partnera, wzory mailingów, wzory wpisów na bloga, banery reklamujące Twój produkt oraz nagranie wideo, jak również grafiki ze zdjęciem Twojego produktu lub usługi. Jeśli przygotujesz informacje we właściwy sposób, Twoi partnerzy potraktują Cię jako profesjonalistę.
Prze swoim działem marketingu, czy ta strategia rozwoju da się wprowadzić w system sprzedaży oraz jak możesz to zrobić i do dzieła!
Jeśli uważasz, że potrzebujesz pomocy w tym obszarze, zapisz się na bezpłatną konsultację już dziś!
Nie ma jeszcze komentarzy.