Strategia rozwoju produktu
Jeśli wydaje Ci się, że Twój produkt ma wartość w oczach klienta stałą i niezmienną. Strategia rozwoju produktu reguluje tę postrzeganą wartość. Jak? Poprzez odpowiednie zabiegi informacyjne oraz właściwą komunikację z klientem. Oczywiście wszystko zależy od Twoich celów, które powinieneś dokładnie określić. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś kliknij w poniższy link do artykułu, który Ci w tym pomoże: http://strategiarozwojufirmy.pl/zarzadzanie-soba/
Przekonaj się jak zwiększyć wartość postrzeganą produktu.
- Daj klientowi obietnicę korzyści – w tym punkcie wracamy do podstaw. Znajdź odpowiedzi na pytanie jak reklamowany produkt odmieni życie klienta? Jakie są jego możliwości praktyczne? Co sprawia, że jest jedyny w swoim rodzaju? Wypisz wszystkie Twoje pomysły.
- Daj klientowi dowody, że Twój produkt zadziała i składane obietnice mają pokrycie – WOK (Wielka Obietnica Korzyści) oddziałuje na postrzeganie tylko wtedy, gdy odbiorca w nią wierzy. Musisz udowodnić to, co mówisz! Podpieraj się danymi, badaniami, case studies. W tym celu trenerzy rozwoju osobistego fotografują się z licznymi grupami na sali i wstawiają te zdjęcia na swoje strony, umieszczają opinie uczestników w swoich wideo promocyjnych.
- Zadbaj o autorytet osoby sprzedającej produkt – Twój klient zawsze zadaje sobie pytanie: „Dlaczego powinienem zaufać sprzedawcy i słuchać, kiedy on mówi?” Dlatego firmy farmaceutyczne tworzą reklamy, w których lekarze promują sprzedawane specyfiki.
- Zadbaj o reputację swojej firmy – Reputację długo się buduje i można ją łatwo utracić. Dlatego jakość obsługi klientów oraz Twoich produktów są tutaj kluczowe. Twoim zadaniem jest dokładnie zorientować się jakie są standardy obsługi w Twojej branży i przynajmniej zagwarantować klientom podobny poziom. Jednak mówimy o tym, że chcesz powiększyć wartość postrzeganą swojego produktu lub usługi, więc Twoim zadaniem będzie zapewnienie dużo wyższych standardów. Dodatkowym istotnym aspektem jest zadbanie o reputację Twojej firmy w internecie i w miejscach, skąd pochodzą Twoi klienci. Staraj się o dobre opinie.
- Pokaż włożony wysiłek w kreację produktu lub usługi – Zastanów się jak powstał Twój produkt? Jaki nakład pracy, siły roboczej i inwestycji czasu, pieniędzy był konieczny do jego stworzenia? Twoi klienci nie muszą o tym wiedzieć, ale jeśli im to wyraźnie pokażesz bardziej będą skłonni zapłacić wyższą cenę niż u konkurencji. W tym celu niektóre Kompanie Piwowarskie wspominały w swoich reklamach o procesie produkcji ich złocistego napoju alkoholowego.
- Zadbaj, aby Twoi klienci mogli dowiedzieć się o Tobie od swoich znajomych – Jednym ze sposobów na to, żeby klient chętniej kupował i stał się mniej podejrzliwy jest uzyskanie pochlebnej opinii od swoich przyjaciół na temat danego produktu lub usługi. Tacy klienci to skarb, ale najpierw trzeba dopilnować, żeby osoby kupujące u Ciebie były na tyle zachwycone, aby polecać Ciebie znajomym oraz miały do tego motywację. Warto w tym celu prosić ich o polecanie w zamian za atrakcyjne upominki. Zwróć uwagę na kampanie, prowadzone przez niektóre galerie handlowe na Facebooku. Gdy organizują konkursy, jednym z koniecznych warunków jest udostępnienie informacji o konkursie na swoim „wallu” oraz kliknięcie na „Lubię to!”.
- Pamiętaj, że sposób prezentacji ceny jest bardzo istotny – jeśli robisz przecenę to koniecznie pokaż starą, wyższą kwotę przekreśloną, następnie wpisz datę ważności oferty promocyjnej, dopiero potem pokaż cenę ostateczną! Taka kolejność zagwarantuje, że klient wyraźnie zobaczy rzeczywistą wartość produktu.
- Koniecznie podaj powody obniżek cen – Wyjaśnij swoim klientom dlaczego cena jest obniżona i za jakiś czas będzie wyższa (Zasugeruj im również, że najlepszy moment do zakupu jest TERAZ). Robienie obniżek przyzwyczaja klientów do kupowania po przecenie, pamiętaj o tym, że uczysz ich polowania na okazje. W przyszłości niektórzy z nich będą ich oczekiwać zamiast kupować produkty w normalnych cenach. Często stosuje się ten zabieg, sprzedając niektóre warsztaty rozwoju osobistego, stosując cenę obniżoną dla osób, które zamówią wcześniej, przed określonym terminem.
- Wykorzystaj relacje osób znanych lub osób wpływowych w Twojej okolicy – Doświadczenia wielu firm pokazują, że inwestycja w osoby sławne, które reklamują produkty jest bardzo opłacalna. Zwróć uwagę na kampanie BZWBK, które już od wielu lat prezentują wizerunki gwiazd ze Stanów Zjednoczonych. Jeśli prowadzisz małą firmę, możesz podeprzeć się kontaktami z lokalnymi osobami znanymi. Zwróć uwagę jak w niektórych hotelach i firmach na zdjęciach zawieszonych w widocznym miejscu można znaleźć dyrektorów firm, ściskających „prawicę” znanych postaci ze świata biznesu i rozrywki.
Dobra strategia rozwoju produktu zwiększy wartość postrzeganą produktu, a to sprawi, że ilość potencjalnych klientów wzrośnie.
Jeśli uważasz, że potrzebujesz pomocy w tym obszarze, zapisz się na bezpłatną konsultację już dziś!
[…] Twojego produktu to bardzo ważny etap pracy nad nim. Musisz wziąć pod uwagę wiele czynników: wartość postrzeganą produktu, jego jakość na tle konkurencji, to ile chcesz zarabiać, Twoje koszty, ceny konkurencji, […]