cover book optin

Poznaj 8 przyczyn słabej sprzedaży w małej firmie
i 8 strategii wyjścia z impasu

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.

Strategie marketingowe

Zastanów się czy choć raz zdarzyło Ci się kupić produkt, którego nie potrzebowałeś tylko, dlatego, że był w bardzo atrakcyjnej cenie? Klienci, zarzuceni informacjami z reklam i ulotek wyszukują najatrakcyjniejsze ceny i porównują je z dobrze im znanymi stałymi cenami produktów i usług.

Czasami niska cena, a nie potrzeba skłania ich do zakupów. Co w takiej sytuacji musisz zrobić, jaką strategię marketingową wybrać?

 Wykorzystaj wrażliwość na ceny w celu pozyskania nowych klientów, jak i dla swoich stałych odbiorców. Jeśli organizujesz dużą promocję i Twoi klienci wiedzą, że dany produkt jest w określonej cenie na stałe, to znacząca obniżka cenowa skłoni ich do skorzystania z oferty. Przy okazji przyjdą i kupią u ciebie inne produkty albo usługi i tylko w tym wypadku to przynosi według mnie korzyści.

 Innym sposobem wykorzystania tej strategii jest proponowanie dodatkowych bonusów o konkretnej (dużej) wartości, zamiast obniżki cen.

Planując taką strategię marketingową wykonaj następujące kroki:

1. Zbadaj potrzeby swojej grupy docelowej pod kątem wrażliwości na ceny.

2. Określ, jakie produkty będą najbardziej przyciągające dla klientów po obniżce.

3. Określ czas, w którym dokonasz testów strategii oraz właściwą kampanię.

4. Na podstawie wiedzy o potrzebach klienta przygotuj komunikację marketingową.

5. Zrób testy metody i zweryfikuj ją po zebraniu wniosków.

6. Wprowadź metodę na rynek.

7. Weryfikuj stale i ulepszaj metodę.

Tego typu działania wywołują u klientów wrażliwych na ceny, efekt pożądania, który w połączeniu z zasadą niedostępności, powoduje emocjonalne decyzje zakupowe, nawet jeśli klient wcześniej tego nie planował.

Pamiętaj, że klienci wrażliwi na cenę:

  • Kierują się głównie cenową atrakcyjnością oferty.

  • Skłonni są zrezygnować z wymagań jakościowych oraz prestiżu związanego z marką.

Poznałeś właśnie kolejną strategię marketingową, jaką jest wykorzystanie wrażliwości klientów na ceny. Pamiętaj, że jest dużo większa szansa, że nowi klienci, którzy będą zadowoleni z taniego zakupu, powrócą.

Jeśli masz jeszcze wątpliwości jak to robić i czujesz, że ten artykuł Ci pomógł. Potrzebujesz wsparcia osoby z doświadczeniem marketingowym, która pomoże Ci poprawić sprzedaż w Twojej firmie, to wejdź na tę stronę i zapisz się na bezpłatne konsultacje. Sprawdź, jakie programy oferuję dla przedsiębiorców.

Comments

comments

 ,

Nie ma jeszcze komentarzy.

Dodaj komentarz

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.


Przeczytaj poprzedni wpis:
Nowoczesne techniki sprzedaży

Wyobraź sobie, jak by to było, gdybyś miał grupę ludzi, którzy za Ciebie pozyskują klientów i sprzedają Twoje produkty czy...

Zamknij