cover book optin

Poznaj 8 przyczyn słabej sprzedaży w małej firmie
i 8 strategii wyjścia z impasu

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.

Targi, seminaria i konferencje

Chcę się z Tobą podzielić moją wiedzą na temat targów, seminariów i konferencji. Jeśli jesteś przedsiębiorcą te informacje będą dla Ciebie przydatne, abyś skutecznie reklamował swoją firmę.

Targi to świetne miejsce do budowania relacji z potencjalnymi klientami. Spędziłam na targach mnóstwo czasu i powiem Ci, że większość firm, które tam oglądałam ma rozczarowujące metody na pozyskiwanie kontaktów za pomocą tego kanału. Podstawowy błąd polega na tym, że  przedstawiciele handlowi zajmuje się sobą, zamiast skoncentrować się na kliencie. To samo można zresztą spotkać w wielu sklepach detalicznych. Ostatnio weszłam do jednego z nich: franczyza bardzo znanej sieci i zastałam ekspedientkę na przyjmowaniu życzeń urodzinowych. Musiałam czekać minutę, zanim mój kontakt wzrokowy skłonił ją do zakończenia rozmowy. Wiele osób dyskutuje z kolegami, pije alkohol i często prowadzi pogaduszki z niewłaściwymi osobami. Hostessy, zatrudniane do pracy na targach są źle szkolone i niedoinformowane. A ponad wszystko wiele firm zapomina o kilku podstawowych kwestiach. Po pierwsze do klienta należy wyjść, ale potraktować go jak dobrego przyjaciela, któremu chcemy pomóc zamiast potencjalny łup, któremu chcemy wydrzeć pieniądze. Po drugie należy w odpowiedni sposób pozyskiwać kontakty do potencjalnych klientów i później pozostać obecnym w ich życiu. Nawet, jeśli ktoś aktualnie nie poszukuje Twojego produktu, to może się okazać, że w przyszłości, będzie o tym myślał i jeśli teraz zachowasz się w odpowiedni sposób, później przyjdziesz klientowi na myśl w pierwszej kolejności. Kolejna sprawa – postaraj się, żeby klient wyszedł z targów z wartościowymi dla siebie materiałami, których za chwilę nie wyrzuci do kosza. Daj mu trochę swojej wiedzy, która pozwoli mu lepiej skorzystać z produktu, którym jest zainteresowany. Pamiętaj, że jeśli klient otrzyma od Ciebie coś, co Cię wyróżni na tle konkurencji, możesz zostać zapamiętany.

Seminaria i konferencje, które gromadzą kilkadziesiąt do kilkuset osób mogą pomóc Ci zbudować popularność wokół własnej marki. Warto rozważyć obecność w takich miejscach, gdzie będziesz mógł się wypromować, jako ekspert lub pokazać swój produkt potencjalnym klientom. Warto jednak poznać kilka zasad, które rządzą tego typu spotkaniami. Po pierwsze najlepiej promować człowieka lub ideę, zamiast produktu i wciskać ludziom, że powinni go kupić natychmiast po konferencji. To wzbudzi jedynie zniechęcenie. Czy Ty też nie znosisz, gdy ktoś Cię do czegoś zmusza? Po drugie przygotuj swoje wystąpienie perfekcyjnie. Postaraj się zainteresować swoich potencjalnych klientów najpierw swoją wiedzą, która może im pomóc. Twoi klienci myślą przede wszystkim o tym w jaki sposób mogą rozwiązać swój problem, a nie o tym jaki jesteś fajny. Po trzecie wykorzystaj konferencję, żeby po niej zebrać kontakty do potencjalnych klientów i móc za nimi podążać. Wymyśl konkurs, albo obiecaj wysłać mailem wartościowe materiały (wideo, eBook, książkę) wszystkim osobom, które pozostawią swoje wizytówki wraz z danymi kontaktowymi. Jeśli nie będziesz podążał za klientem Twój czas i zaangażowanie mogą okazać się stracone.

Targi, seminaria i konferencje mogą stanowić źródło potencjalnych klientów. Należy jednak je dobrze wykorzystać.

Jeśli chcesz otrzymać wsparcie odnośnie powyższego tematu zapisz się na bezpłatną konsultację.

Comments

comments

 , , , ,

Nie ma jeszcze komentarzy.

Dodaj komentarz

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.


Przeczytaj poprzedni wpis:
Strategie marketingowe

Dziś chcę podać Ci w kilku punktach jak powinna wyglądać strategia marketingowa, co powinno się na nią składać i jak...

Zamknij