cover book optin

Poznaj 8 przyczyn słabej sprzedaży w małej firmie
i 8 strategii wyjścia z impasu

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.

Technika sprzedaży, która podniesie zysk w Twoim biznesie

Jednym z kluczowych pytań jakie zadają sobie właściciele firm, marketingowcy czy sprzedawcy jest: Co zrobić by klienci kupowali mój produkt?

Każdy, kto zajmuje się sprzedażą zdaje sobie sprawę z tego, że w teorii wiele rzeczy wydaje się prostych, ale w praktyce trzeba stale dostosowywać się do klienta i za nim podążać zarówno przed spotkaniem, w trakcie, jak i po nim.

Dzisiaj chcę podzielić się z Tobą techniką sprzedaży, która może Ci pomóc sprawniej i efektywniej przeprowadzić ten proces i uzyskać lepsze efekty.

Klient ceni sobie sprzedawcę, który zna swój produkt, odpowiada na jego potrzeby i posiada umiejętność uważnego słuchania, więc na początek zadaj sobie pytanie. Czy posiadasz te podstawowe umiejętności?  Jeśli Twoja odpowiedź jest twierdząca, możesz zacząć pracować nad pozostałymi punktami, o których będzie mowa w dalszej części artykułu.

            Miałam kiedyś klientkę, która świetnie znała swój produkt i potrafiła odpowiedzieć na potrzeby swoich klientów. Jednak problem polegał na tym, że nie wykształciła w sobie umiejętności odpierania zastrzeżeń ze strony potencjalnych kupujących, więc bardzo ją to stresowało i zniechęcało. Poprosiłam ją o zrobienie pełnej listy takich wątpliwości, a następnie przeanalizowaliśmy te zagadnienia na sesji. Gdy klientka wypracowała w sobie umiejętność odpierania zarzutów, znacznie podniosła statystykę sprzedaży, które zamykała umową. Ostatnio zadzwoniła do mnie i powiedziała, że w tej chwili zamyka 90% spotkań umową.

Widać tutaj wyraźnie, że umiejętność znalezienia obiekcji klienta i odpowiedzi na nie może przynieść bardzo konkretne efekty biznesowe, a jest to jedna z bardzo praktycznych technik sprzedaży.

            Przejdźmy teraz do omówienia elementów, które składają się na warte zastosowania metody. Zainspiruję się tutaj Brianem Tracy, który mówi o Siedmiu podstawowych komponentach sprzedaży. Możesz to potraktować jako zespół praktycznych rad, które pomogą Ci zrozumieć na czym należy się skupić w czasie całego procesu.

        Siedem podstawowych komponentów sprzedaży:           

  1.   Pozytywne nastawienie i zgodność produktu z Twoimi wartościami. Bądź życzliwy i pełen optymizmu dla klientów. Poznaj mocne strony Twojego produktu i zawsze o nich pamiętaj.
  2.   Dbaj o swój wygląd. Nasz wygląd jest naszą wizytówką. Klienci chętniej kupują od sprzedawców dbających o siebie i wyglądających schludnie.
  3.   Dokładnie poznaj swój produkt i wypowiadaj się o nim fachowo. Znajomość produktu uczyni Cię osobą pewną siebie. A fachowe słownictwo będzie świadczyć o tym, że jesteś profesjonalistą.
  4.   Pozyskaj nowych klientów. Pamiętaj, że to od sieci kontaktów i umiejętności ich budowania w dużej mierze zależy Twój sukces.
  5.  Naucz się dobrze prezentować swój produkt. Najpierw zacznij od ogólnych stwierdzeń by wzbudzić zainteresowanie produktem i zachęcić do kupna, a następnie przejdź do szczegółów. Pokaż jak Twój produkt przyczyni się do poprawy jakości życia klienta.
  6.   Popracuj nad umiejętnością odpierania obiekcji. Klienci mogą mieć wątpliwości czy produkt, który im oferujesz rzeczywiście spełni ich oczekiwania. Ważne jest żebyś słuchał uważnie pytań, wątpliwości i potrafił udzielić odpowiedzi, która zachęci do kupna i rozwieje wahania klienta.
  7. Zorganizuj sobie własną pracę. Zdolność dobrego planowania znacząco wpływa na pozyskiwanie dużej liczby klientów w konkretnym czasie.

     Podniesiesz dzięki temu swoją efektywność, wynik i zyski.

Dodam do tych siedmiu punktów jeszcze jeden, kluczowy, od którego sugeruję zacząć rozmowę sprzedażową.

Słuchaj! Zacznij od uważnego wysłuchania klienta. Dowiedz się jakie są jego potrzeby. Co jest dla niego ważne, czego chce uniknąć. Umiejętność dobrego słuchania jest podstawą w sprzedaży. Gdy już dowiesz się co jest ważne dla klienta, dopiero potem mów  i prezentuj swój produkt.

    Opanowanie podstawowych technik sprzedaży daje to nam dobrą bazę do efektywnego rozwoju sprzedaży we własnym biznesie. Ponadto mamy narzędzia, zdecydowanie ułatwiające nam wykonywanie naszej pracy. Warto, więc przemyśleć każdy wymieniony z punktów i ocenić na jakim poziomie są Twoje zdolności z danego obszaru. Kiedy już wiesz nad czym powinieneś popracować to zacznij od tej słabszej strony i obserwuj jak podniesienie kwalifikacji w jednym aspekcie przyczynia się do wzmocnienia pozostałych kompetencji. Pamiętaj też, żeby równolegle rozwijać to, co wychodzi Ci najlepiej, ponieważ uważam, że warto rozwijać się w oparciu o własne  mocne strony.

Jeśli uważasz, że potrzebujesz pomocy w tym obszarze zapisz się na konsultację.

Comments

comments

 ,

Nie ma jeszcze komentarzy.

Dodaj komentarz

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.


Przeczytaj poprzedni wpis:
Closeup of a happy young businesswoman lying on sofa and using laptop
Złota zasada przywództwa, od której zależy sukces Twojego biznesu

- Z jakim najtrudniejszym wyzwaniem spotkał się Pan jako lider? - Myślę, ze najtrudniejszym wyzwaniem zawsze było zarządzanie samym sobą...

Zamknij