13 kroków, aby Facebook przynosił efekty, cz. 3.
W poprzednich dwóch postach dałam Ci 9 wskazówek, które sprawdzają się wprowadzeniu Facebooka. Dziś kolej na ostatnie cztery kroki, do tego aby Facebook przynosił efekty.
- Reklama na Facebooku jest czymś co pozwoli dotrzeć Ci do osób, które nawet o Tobie jeszcze nie słyszały. Tworząc płatne reklamy, możesz wybrać grupę docelową (jest to bardzo istotne i wspominałam o tym kilkakrotnie na moim blogu), możesz zaznaczyć teren (jeśli prowadzisz np. krótkie warsztaty, informacja o nich trafi do osób z danego obszaru, bliższego miejsca warsztatów). Jedynym minusem reklam jest to, że są płatne, jednak pozwoli Ci to pozyskać nowe osoby, które zainteresują się Twoim fan page’m.
- Odkąd Facebook umożliwił nagrywanie krótkich filmików stały one się bardzo popularne. Dlaczego tego nie wykorzystać? Statystyki mówią, że powinny być to bardzo krótkie filmiki, trwające do 12- 15 sekund. Co możesz w nich zawrzeć? Możesz na przykład przywitać się ze swoimi fanami i powiedzieć czym dziś będziesz się zajmować, albo możesz zaprosić ich na premierę Twojej usługi/ produktu. Możesz też zapytać ich o opinię.
- W powyższych krokach kilkakrotnie wskazywałam na to, że zdjęcia, grafiki jako pierwsze przykuwają uwagę. Skąd jednak je pozyskać? To proste. Wpisz w Google „free images”, „darmowe grafiki” i przeszukaj zaproponowane strony. Jeśli od dłuższego czasu zastanawiasz się, którą grafikę wybrać, która z nich bardziej spodoba się Twoim klientom – zapytaj ich o to. Zamieść zdjęcia na Facebooku i poproś swoich fanów o to, aby dali „lubię to” przy tej grafice, która im się bardziej podoba czy budzi w nich większe emocje. Wszystko zależy od kontekstu i do czego chcesz je wykorzystać.
- Jeśli Twoje posty ciągle mają słaby zasięg nie bój się pytać o porady. Niekoniecznie na Facebooku, ponieważ mało kto ma czas, aby odpisać Ci dłuższą odpowiedź na pytanie. Zapytaj osoby, które mają wiedzę, poszukaj artykułów, lub umów się na konsultację z ekspertem od marketingu. Na ogół jest tak, że inni, zwłaszcza specjaliści widzą coś czego sami nie dostrzegam. Może być to najcenniejszą radą i podpowiedzią, aby wzbudzić zainteresowanie innych Twoim fan page’m.
Dotarliśmy do końca cyklu trzech artykułów dotyczących tego, jak rozwinąć swój fan page na Facebooku. Teraz kolej na Ciebie. Rozwiń własną strategię publikowania postów i pozyskuj nowe osoby, które zainteresują się Twoją marką. Jeśli chcesz zapoznać się z poprzednimi artykułami kliknij na pierwszy lub drugi artykuł.
Jeśli uważasz, że potrzebujesz pomocy – zapisz się na bezpłatną konsultację.
Nie ma jeszcze komentarzy.