Edukacja klientów przez internet cz.2
Tak jak obiecałam, dziś druga część tego, co wartościowego możesz dać swoim klientom, aby wzbudzić w nich ciekawość i zwiększyć wiedzę na temat Twoich produktów.
Od nie tak dawna na rynku można “walczyć” z konkurencją poprzez marketing społecznościowy. Jednak nie należy ufać każdemu, który mianuje się specjalistą, dlatego, że ma stronę na np. Facebooku. Przedsiębiorcy dopiero uczą się używać internetu, czasami potrzeba wiele prób, aby sprawdzić czy dane metoda jest naprawdę skuteczna.
Po pierwsze marketing społecznościowy działa, jeśli chcemy sprzedać ideę bądź dać ludziom wiedzę, która jest ważna dla społeczności i pozytywnie na nią wpływa, za ideą musi stać bohater marki. Ta osoba powinna się bezpośrednio komunikować z klientami. W sieci należy dawać o sobie znać cały czas, inaczej ludzie zapomną o Tobie. Na swojej stronie lub funpage’u musisz umieszczać posty, wiadomości w postaci przyciągających uwagę grafik. Można również skupić się na krótkich formach treści, które przekazują wiedzę, którą klienci mogą wykorzystać. Prawdą jest też to, że należy gromadzić wokół siebie dużą liczbę ludzi, jednak powinne to być osoby, które są zainteresowane Twoją działalnością. Dzięki takim potencjalnym klientom możliwe jest nawiązanie rozmowy, która jest niezbędnym elementem, aby marketing społecznościowy był skuteczny.
Materiały wideo.
Tworzenie materiałów wideo to bardzo ciekawa forma marketingu. Potencjalni klienci mogą zapoznać się z Tobą i posłuchać co masz im do zaoferowania. Ludzie są skłonni potraktować osobę odpowiednio ubraną za eksperta, dlatego dzięki publikacji wideo Twoje szanse zaistnienia na rynku mogą znacznie wzrosnąć. Badania dowodzą, że coraz częściej ludzie wolą oglądać wideo w internecie, niż czytać treść.
Chcę podać Ci jeszcze kilka wskazówek dotyczących wideo:
- Wideo musi być krótkie.
- Wideo musi zawierać ciekawą treść, aby odbiorca po kilku sekundach nie wyłączył filmiku.
- Zadbaj o dobrą jakość wideo.
- I najważniejsze. Zachowuj się naturalnie. W tym celu możesz poćwiczyć przed lustrem. ;-)
Edukacja klientów ma na celu budowanie relacji i zainteresowania ludzi Twoim produktem.
Trzymam za Ciebie kciuki!
Jeśli chcesz otrzymać wsparcie odnośnie powyższego tematu zapisz się na bezpłatną konsultację.
Nie ma jeszcze komentarzy.