Jak podnieść sprzedaż?
Dlaczego klienci nie kupują, dlaczego nie mam takich obrotów jakie chciałbym mieć, jak podnieść sprzedaż? Pomimo dużej ilości artykułów i filmów w Internecie odpowiadających na powyższe pytania, odkryłam, że dość rzadko mówi się o jednej bardzo ważnej rzeczy. Mianowicie, należy zadać sobie kluczowe pytanie, które brzmi: „dlaczego klienci nie kupują?”
Taki argument jak: bo klienci nie mają pieniędzy, nie jest żadnym dowodem na to, że klienci nie kupują właśnie u Ciebie. Zastanów się, gdyby kwestią były pieniądze, to ludzie nie kupowaliby biżuterii czy drogich samochodów.
Konsekwencją istniejącego w Tobie przekonania, że ludzie nie mają pieniędzy może być to, że będziesz dawać rabaty już na samym początku oferty, co nie zawsze przynosi zyski. Rabaty w ofercie dają klientowi sygnał, że może spodziewać się jeszcze więcej zniżek.
Musisz zdać sobie sprawę z tego, w jaki sposób Twoje podejście do danej kwestii, generuje różne sytuacje w firmie.
Jednak w jaki sposób dowiedzieć się, dlaczego klienci faktycznie nie kupują?
Przygotuj jednostronicową ankietę, w której zadasz kilka pytań, tak jak:
- Oceń w skali od 1 do 10 na ile przedstawiona oferta spełniła Twoje oczekiwania?
- Napisz co spełniło Twoje oczekiwania.
- Napisz co nie spełniło Twoich oczekiwań.
- Czy chciałbyś polecić naszą ofertę innym?
Gdy zbierzesz kilkanaście odpowiedzi poznasz prawdziwą przyczynę niepowodzenia w sprzedaży i będziesz mógł zastanowić się, co zrobić aby podnieść sprzedaż.
Dodatkowo dzięki ankiecie będziesz mógł systematycznie kontrolować i ulepszać swoje oferty.
Jeżeli to, co robię podoba Ci się i rozważasz zatrudnienie mnie jako coacha, zapisz się na bezpłatną konsultację.
Nie ma jeszcze komentarzy.