cover book optin

Poznaj 8 przyczyn słabej sprzedaży w małej firmie
i 8 strategii wyjścia z impasu

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.
Close up of man hand drawing success strategy plan

Networking

Pierwsze pytanie jakie nasuwa się na myśl to: Czy w ogóle jest  możliwe, by autoprezentacja networkingowa w ciągu zaledwie minuty była dobra? Otóż odpowiem, że jest to możliwe, a nawet powiem więcej, taka forma przedstawienia się ma wiele zalet.
Skąd się wziął taki zamysł?
Prezentacji 30 sekundowa została zapoczątkowana w Stanach Zjednoczonych. Odbywała się przeważnie w windzie, gdyż zakładano, że inwestorzy są tak zajęci iż można ich ‘’złapać’’ jedynie tam, stąd też jej nazwa elevator pitch.
30 sekund to mniej więcej tyle, ile zajmuje przejazd windą z parteru na najwyższe piętro.
W tym czasie należało zaprezentować siebie, własną usługę czy też produkt tak, aby zainteresować potencjalnego klienta. Brian Tracy mówi o ograniczeniu się do zaledwie 15 słów. Jeśli nie potrafimy opanować takiej formy znaczy to tyle, że nie znamy dobrze naszego produktu.

Jaka jest główna zaleta krótkich autoprezentacji?
Dzięki tej formie skupiasz się na temacie i najważniejszych kwestiach. Nie masz czasu na popełnienie błędu, bo mówisz tylko o tym co istotne. A słuchacz zapamiętuje nieszablonową prezentację, jeśli Twój pomysł na siebie jest przedstawiony w sposób rzetelny i kreatywny.

Co sprawi, że wyróżnisz się na tle innych? ( Poradnik dla laika)

  1. Wyznacz sobie cel Twojej prezentacji.. Zapisz go na kartce i trzymaj w widocznym miejscu na czas nauki elevator pitch. Dzięki temu będziesz mieć konkretny punkt odniesienia i nie pozwoli Ci to na odbieganie od tematu.

  2. Liczy się pierwsze zdanie. Dlaczego? Bo to ono decyduje o tym czy odbiorca będzie chciał dalej aktywnie słuchać. Pierwsze zdanie ma wyróżnić Cię na tle innych lub pokazać unikatowość Twojego produktu. Przykładowo: Cześć, nazywam się Anna Kowalska i mimo, że jestem prawnikiem to moim głównym zajęciem jest psychoanaliza. Dlaczego?

  3. A teraz czas na szczegóły. Po chwytliwym początku przejdź do bardziej szczegółowych informacji o sobie. Udowodnij, że Twoja największa zaleta jest poparta czynami. Wybierz informacje, które są najbardziej istotne.

  4. Praktyka czyni mistrza. Zanim wygłosisz swoją prezentację przed właściwym gronem osób przećwicz ją sam, a następnie zaprezentuj się przed innymi ludźmi przykładowo przed znajomymi. Pozwoli Ci to nabrać dystansu i będziesz mniej się stresował. A najważniejsze, gdy nadejdzie wielka chwila to będziesz na nią przygotowany.

  5. Zgodność z samym sobą. Bądź autentyczny. Nie kreuj się na osobę, którą nie jesteś, bo w przeciwnym wypadku przyniesie to szybko przykre konsekwencje.

  6. Pamiętaj o wizytówkach. Wizytówka ma to do siebie, że można ją schować w miejsce do którego się zagląda. Natomiast na jej odwrocie można napisać słowo klucz, które sprawiło, że właściciel tej właśnie wizytówki stał się dla nas interesujący.

O czym warto pamiętać?
•           Warto pokazać, że potrafisz rozwiązywać problemy, a także podejmować działanie w stresujących sytuacjach.
•           Przedsiębiorczość to kolejna ważna zaleta, dlatego należy ją zobrazować np. w formie krótkiej i nieszablonowej historyjki.
•           Mowa ciała wiele mówi o człowieku, dlatego zadbaj o właściwą gestykulacje i otwartość.
•           Uśmiech zawsze przyciąga widzów. Pamiętaj o tym by był naturalny.
•           Wygłoszenie prezentacji, w której będzie pasja i ‘’to coś’’ jest wyzwaniem. Jeśli chcesz nabyć te umiejętności, warto pomyśleć o szkoleniu z tego zakresu.
•           Stwórz swój własny dżingiel, czyli hasło reklamowe z którym inni będą Cię utożsamiać. Dzięki temu zostaniesz zapamiętany.
•           Popracuj nad sobą i wzmocnij Twoje dobre strony. Ludziom trudno jest przejść obojętnie obok osoby, która jest kompetentna w tym co robi, życzliwa, a także ma wiedzę i dzieli się nią z innymi.

Dobrze zrobiona autoprezentacja podczas networkingu otwiera drzwi do zbudowania relacji z potencjalnym klientem, dlatego warto poświęcić jej swój czas i wysiłek.
Ponadto taką formę można wykorzystać na kilka sposobów. Przede wszystkim, gdy jesteś uczestnikiem konferencji lub szkolenia. W czasie przerwy poprzez takie krótkie zaprezentowanie siebie nawiążesz sieć kontaktów. Następnie możesz z niej skorzystać będąc prowadzącym szkolenie. Zawsze warto powiedzieć coś o sobie uczestnikom, pomoże Ci to również opanować nerwy. Natomiast szczególnie ważne jest wykorzystanie prezentacji, gdy poszukujesz inwestora. W takiej sytuacji trzeba się wyróżnić na tle innych i w sposób nieszablonowy przedstawić swoją ofertę, aby zostać zapamiętanym przez zabieganych klientów. W czasach wiecznego pośpiechu kluczową kwestią jest opanowanie krótkich form wypowiedzi, aby przyciągnąć odbiorców.

Jeżeli to, co robię podoba Ci się i rozważasz zatrudnienie mnie jako coacha, zapisz się na bezpłatną konsultację.

Comments

comments

 , ,

Nie ma jeszcze komentarzy.

Dodaj komentarz

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.


Przeczytaj poprzedni wpis:
Strategia przedsiębiorstwa

Dlaczego strategia przedsiębiorstwa nie zawsze prowadzi do takiego zysku na jaki liczą przedsiębiorcy? Na to pytanie odpowiadam w tym  wideo....

Zamknij