Plan marketingu
Plan marketingu powinien zawierać wartości nadrzędne dla Twojej marki, które będziesz eksponować w komunikacji marketingowej.
Czy wiesz, co jest jedną z ważnych przyczyn braku porozumienia pomiędzy ludźmi? Różnice w wartościach. Jak to się ma do sprzedaży? Pamiętaj, że próba zadowolenia wszystkich skończy się tym, że Twój wizerunek się rozmyje i skuteczność sprzedażowa spadnie. Ludziom będzie ciężko Cię określić. To, co charakterystyczne, jest łatwo zapamiętywane. Tak samo jest z Twoimi wartościami. Odpowiedz sobie na pytanie, jakimi wartościami chcesz się kierować, prowadząc biznes? Daj sobie odpowiednią ilość czasu na refleksję. Możesz to omówić ze swoimi wspólnikami. Przykładowe wartości, które mogą okazać się ważne w biznesie, to: uczciwość, honor, szacunek, pasja, rozwój, dzielenie się z innymi, odwaga. Określ je bardzo konkretnie, a wtedy będziesz przyciągać pracowników, współpracowników, kontrahentów i klientów, z którymi będzie Ci się po prostu dobrze współpracować. Trzymaj się swoich wartości, wtedy unikniesz układów, które mogą Cię dołować i źle wpływać na Twoje życie oraz firmę.
Wartości powinny być spójne z postępowaniem, tylko wtedy Twoja postawa będzie transparentna dla odbiorców. Zastanów się, w jaki sposób możesz zrealizować te wartości w codziennym kontakcie z klientem? Jak przełożyć je na konkretne działania, służące wspieraniu sprzedaży, zwiększaniu okazji do kontaktu z klientem przy jednoczesnym zachowaniu ich i realizacji potrzeb klienta? Jeśli wśród swoich wartości umieściłeś na przykład pasję, to Twoje projekty powinny być dla Ciebie pasją, która ma być widoczna w Twojej postawie. Ustal to wraz ze swoimi handlowcami i wspólnie wprowadźcie te zasady w życie. To sprawi, że klienci spojrzą na Twoją firmę przez pryzmat ludzi, którzy są spójni, i da to Twoim klientom poczucie bezpieczeństwa.
Postaraj się o to, aby Twoi klienci byli świadomi tego, co jest nadrzędną wartością, zwróć uwagę również na to, aby plan marketingu o niej wspominał.
Jeżeli to, co robię podoba Ci się i rozważasz zatrudnienie mnie jako coacha, zapisz się na bezpłatną konsultację.
Nie ma jeszcze komentarzy.