cover book optin

Poznaj 8 przyczyn słabej sprzedaży w małej firmie
i 8 strategii wyjścia z impasu

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.

Strategie marketingowe – promocje

W cukierni zauważasz talerzyk z ciasteczkami. Wszystkie mają taką samą cenę. Tylko jedno z nich jest z kolorową posypką. Ma w sobie kuszący dodatek, który przyciąga klientów. Podobnie powinno być z jedną ze strategii marketingowych, czyli promocjami.

Promocję musisz dopasować do swoich towarów czy usług. Chcesz więcej sprzedawać i przyciągnąć nowych, potencjalnych klientów? Przeczytaj ten artykuł i wybierz odpowiedni sposób dla swojej firmy.

Najczęściej wykorzystywanymi technikami promocyjnymi, przyspieszającymi rozwój biznesu są:

1. Cross – selling – polega na tym, że przy zakupach oferujemy klientowi dodatkowe rzeczy. Np. w sklepach z kosmetykami często słyszymy po dokonaniu zapłaty: „polecamy również szampony, które mamy w promocji”.

2. Up – selling – jest to strategia, która nakłania klienta do zakupu towaru/ usługi droższej. Np. możemy zaproponować nabywcy nawigację lub towar z “wyższej półki”, mówiąc jakie dodatkowe zalety posiada droższa rzecz.

3. Aż do odwołania (ADO) – to metoda, która mówi, że mamy ograniczoną ilość danego towaru na określony czas. Klient w obawie, że zabraknie danego produktu dla niego, jest w stanie natychmiast zainwestować w daną rzecz.

4. Wiązki– to strategia, w której oferujemy klientowi więcej produktów w niższej cenie, zwracając uwagę na to, że osobno dane produkty kosztują więcej.

5. Bonusy – ta technika pozwala zwiększyć wartość produktu. Np. do notesu dodajemy długopis czy zakładkę.

Warto pamiętać, aby promocje były zaskakujące dla klientów.

Jeśli uważasz, że potrzebujesz pomocy w tym obszarze, zapisz się na bezpłatną konsultację już dziś!

Comments

comments

 , , , ,

Nie ma jeszcze komentarzy.

Dodaj komentarz

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.


Przeczytaj poprzedni wpis:
Social Media Marketing

Każda firma, niezależnie od skali działalności, stoi przed takim samym wyzwaniem: jak zwiększyć grono odbiorców? Tradycyjna forma reklamy, jak spoty...

Zamknij