Strategie marketingowe – promocje
W cukierni zauważasz talerzyk z ciasteczkami. Wszystkie mają taką samą cenę. Tylko jedno z nich jest z kolorową posypką. Ma w sobie kuszący dodatek, który przyciąga klientów. Podobnie powinno być z jedną ze strategii marketingowych, czyli promocjami.
Promocję musisz dopasować do swoich towarów czy usług. Chcesz więcej sprzedawać i przyciągnąć nowych, potencjalnych klientów? Przeczytaj ten artykuł i wybierz odpowiedni sposób dla swojej firmy.
Najczęściej wykorzystywanymi technikami promocyjnymi, przyspieszającymi rozwój biznesu są:
1. Cross – selling – polega na tym, że przy zakupach oferujemy klientowi dodatkowe rzeczy. Np. w sklepach z kosmetykami często słyszymy po dokonaniu zapłaty: „polecamy również szampony, które mamy w promocji”.
2. Up – selling – jest to strategia, która nakłania klienta do zakupu towaru/ usługi droższej. Np. możemy zaproponować nabywcy nawigację lub towar z “wyższej półki”, mówiąc jakie dodatkowe zalety posiada droższa rzecz.
3. Aż do odwołania (ADO) – to metoda, która mówi, że mamy ograniczoną ilość danego towaru na określony czas. Klient w obawie, że zabraknie danego produktu dla niego, jest w stanie natychmiast zainwestować w daną rzecz.
4. Wiązki– to strategia, w której oferujemy klientowi więcej produktów w niższej cenie, zwracając uwagę na to, że osobno dane produkty kosztują więcej.
5. Bonusy – ta technika pozwala zwiększyć wartość produktu. Np. do notesu dodajemy długopis czy zakładkę.
Warto pamiętać, aby promocje były zaskakujące dla klientów.
Jeśli uważasz, że potrzebujesz pomocy w tym obszarze, zapisz się na bezpłatną konsultację już dziś!
Nie ma jeszcze komentarzy.