cover book optin

Poznaj 8 przyczyn słabej sprzedaży w małej firmie
i 8 strategii wyjścia z impasu

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.

Elementy planu marketingowego

Dziś przyjrzymy się pierwszej zasadzie budowania świadomości kultowej marki, czyli: Klient chce należeć do grupy, która jest inna od wszystkich.

Photoxpress_2097763_smallZacznijmy od tego, że człowiek jest osobą, która jest uzależniona od komunikacji, dlatego też chce należeć do pewnej społeczności, jednak nie byle jakiej…

Musi to być społeczność, która ma pewne elementy, które ją łączą. Np. zamiłowanie do literatury, czy do gotowania.

Jednym z pierwszych elementów planu marketingowego powinno być rozpisanie tego, co sprawia, że mój produkt, moja marka jest jedyna w swoim rodzaju. Zastanów się również w czym jesteś lepszy od konkurencji? Jednak co składa się na wyjątkowość produktu? Autorzy Potęgi kultowej marki wskazują na trzy parametry. Są nimi wygląd, przekaz i właściwości.

Dlaczego wygląd? W dzisiejszych czasach liczy się to jak dany produkt wygląda, czy jest ładny, wygodny, czy już od samego patrzenia ma się ochotę na jego zakup. Zastanów się czym wyróżnia się Twój produkt od konkurencji na rynku? Wypisz wszystkie cechy. Co mógłbyś ulepszyć, zmienić, żeby twój produkt/ usługa stała się niepowtarzalna? Czas na burzę mózgów i spisanie pomysłów.

Przekaz. Jak wiadomo, aby trafić do klienta potrzebna jest dobra reklama, taka, która utkwi na dłużej w pamięci. Jak brzmi Twój slogan? Czy ujawnia cechy produktu? Czy daje do myślenia? A może powoduje uśmiech na twarzy wielu ludzi? Przyjrzyj się hasłom światowych marek i zastanów jakie wnioski dla siebie możesz wyciągnąć. Dam Ci przykład. Jednym z haseł Volkswagen Garbus było: “Niektórych kształtów nie da się ulepszyć”[1]. Widząc obok tego sloganu nietypowy kształt samochodu na twarzy automatycznie pojawia się uśmiech.  :)

A co z właściwościami? Nie wystarczy, że zwrócisz uwagę tylko na praktyczne zastosowanie produktu. Musisz również zastanowić się jakie uczucia wywołuje u klientów? Czy sprawia, że są szczęśliwi? W tym celu możesz przeprowadzić ankietę.

Kolejnym elementom planu marketingowego przyjrzymy się już za tydzień!

Jeśli chcesz otrzymać wsparcie odnośnie powyższego tematu zapisz się na bezpłatną konsultację.

 


 

[1] B. J. Bueno, M. W. Ragas, Potęga kultowej marki, 2002, s. 56.

Comments

comments

 , ,

Nie ma jeszcze komentarzy.

Dodaj komentarz

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.


Przeczytaj poprzedni wpis:
Jak więcej sprzedawać?

Jeśli pozyskiwanie klientów spędza Ci sen z powiek. Zastanawiasz się jak więcej sprzedawać. Myślisz, że sprzedaż jest trudna i nie wiesz...

Zamknij