Jak więcej sprzedawać?
Jeśli pozyskiwanie klientów spędza Ci sen z powiek. Zastanawiasz się jak więcej sprzedawać. Myślisz, że sprzedaż jest trudna i nie wiesz od kogo możesz nauczyć się efektywnych technik, to zapraszam Cię do obejrzenia pierwszej części wywiadu z Piotrem Sułkowskim, przedsiębiorcą, trenerem, specjalistą w dziedzinie budowania relacji biznesowych, który opowiedział mi o sekretach dobrej sprzedaży.
Jeśli link nie działa możesz obejrzeć wideo tutaj>>
Klienci często proszą mnie o to, abym podała im zestaw skutecznych technik pozwalających na bardziej efektywną sprzedaż. Słyszę pytania: jak więcej sprzedawać, co mam robić, jakich metod używać, żeby przekonać klienta.
Poprosiłam Piotra o rozmowę, ponieważ jego punkt widzenia jest zbieżny z moim i wnosi zupełnie inne spojrzenie na budowanie relacji biznesowych.
Większość trenerów uczących sprzedaży koncentruje się na technikach, czasem o bardzo magicznie brzmiących nazwach, które rzekomo mają w kilka sekund sprawić, że klienci zaczną “jeść Ci z ręki”. Problem polega na tym, że później wiele osób zderza się z rzeczywistością i widzi, że techniki, technikami, a życie życiem. Tak jakby brakowało jakiegoś istotnego elementu całej układanki.
I tutaj nie chodzi o to, żeby negować uczenie się sprzedaży i podnoszenie swoich kompetencji w tym zakresie, natomiast według mnie, a także na podstawie rozmowy z Piotrem stwierdzam, że jest to zaczynanie procesu od końca. Początek jest zupełnie inny.
Początkiem jest nasze własne nastawienie do klienta, uczciwość i szczerość.
Jeśli chcesz poznać absolutny elementarz i znaleźć odpowiedź na pytanie jak więcej sprzedawać, obejrzyj wywiad.
Jeżeli to, co robię podoba Ci się i rozważasz zatrudnienie mnie jako coacha, zapisz się na bezpłatną konsultację.
Intensywna sprzedaż nie jest wynikiem przypadku. Wszystko ma tutaj swoje stałe miejsce – przede wszystkim ludzie, którzy odpowiadają za kontakt z klientami, ich obsługę i ostatecznie – sprzedaż. Do tego sposób zarządzania, motywowania, zasoby, etc.
Sporo o tym pisze Robert Zych w książce “Lider Sprzedaży”.
Zdecydowanie zgadzam się, że uczciwość i szczerość w relacji z klientami jest najważniejsza. Wtedy nie będzie sytuacji, że wciskamy komuś bubel albo coś, czego nie potrzebuje. Szczególnie, że sami nie lubimy być tak traktowani, więc dlaczego mielibyśmy w podobny sposób podchodzić do swoich klientów? Pytanie o potrzebę konkretnej osoby jest niemniej ważne. Wtedy można odpowiednio spersonalizować ofertę. Przy użyciu skutecznego narzędzia online jest to proste i skuteczne. Używam w tym celu systemu CRM Kamflex, gdzie zapisuję wszystkie ważne informacje o klientach, aby potem przedstawić im ofertę dopasowaną do ich potrzeb. Korzystanie z dobrego systemu CRM pozwala efektywnie zarządzać relacjami z klientami i sprzedażą. A przecież o to chodzi, prawda? :) Dziękuję za ciekawy wywiad!