cover book optin

Poznaj 8 przyczyn słabej sprzedaży w małej firmie
i 8 strategii wyjścia z impasu

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.
2016-08-31_1744

Emocje w reklamie

W poprzednich artykułach pisałam o tym, że emocje są bardzo istotną kwestią w reklamie. Trzeba wiedzieć, jakie chcemy wywołać w tym obszarze efekty zanim zdecydujemy się na stworzenie danej reklamy. Dziś napiszę jeszcze więcej na ten temat.

Emocje wywołują dwa rodzaje motywacji. Motywację do, która sprawia, że chcemy czegoś pozytywnego doświadczyć oraz motywację od, która wywołuje w nas uczucie ulgi, że uciekniemy przed cierpieniem, lękiem, wstydem.

Zwróć uwagę na otaczające Cię reklamy, ulotki itp. Z pewnością większość z nich wywołuje motywację od, a to dlatego, że ludzie bardziej chcą uniknąć cierpienia niż zyskać coś pozytywnego. Wynika to z normalnego mechanizmu przetrwania, gdzie dużo ważniejsze jest żeby uniknąć czynników wywólujących cierpienie.

Twoje pierwsze zadanie będzie polegało na tym, aby ustalić jaki rodzaj motywacji chcesz wywołać u swoich potencjalnych klientów?

Aby ułatwić Ci sprawę przyjrzyjmy się pewnym cechom, które posiadają emocje.

Każda z emocji posiada tempo. Wolne bądź szybkie. Jak można się domyśleć wolne tempo będą mieć emocje takie jak: spokój, tęsknota. Szybkie tempo to np. gniew, panika, radość. Ciekawostką jest to, że badania dowodzą iż szybkie tempo utrzymuje się dłużej, czyli np. dłużej odczuwają gniew, jednak krócej będzie się utrzymywał spokój bądź cierpliwość, które należą do emocji o tempie wolnym.

Zastanów się jakie emocje pomogą Ci wywołać wybraną motywację?

W książce pt. Neuromarketing 2.0 znajdziemy opis niektórych słów, które wywołują w człowieku emocje. Tak więc jeśli tworzymy reklamę słowną, bądź pisemną zwróćmy uwagę na to, że słowo:

chcesz , wyraża chęć podjęcia jakiegoś działania,

nie możesz, symbolizuje ograniczenie,

musisz, to konieczność, która może się wiązać z kłopotami bądź stresem,

powinieneś, sprawia, że zaczynamy czuć się winni.

Postaraj się połączyć przydatne wyrażenia z tym, co ustaliłeś wcześniej. Emocje w reklamie, tekst, słowa muszą być spójne i wywoływać konkretne emocje. Reklama musi być przemyślana i spójna. Oczywiście możesz najpierw wywołać emocje, które wywołają lęk, strach, a później podać rozwiązanie problemu, tak, aby odbiorca reklamy poczuł ulgę, radość.

Jeśli chcesz otrzymać wsparcie odnośnie powyższego tematu zapisz się na bezpłatną konsultację.

Comments

comments

 , ,

Nie ma jeszcze komentarzy.

Dodaj komentarz

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.


Przeczytaj poprzedni wpis:
Reklama internetowa, czyli jak nagrać dobre wideo

Obecnie coraz więcej osób nagrywa filmy, umieszcza je swoim kanale/ blogu i w ten sposób tworzy reklamy własnych produktów. Dzieje się...

Zamknij