cover book optin

Poznaj 8 przyczyn słabej sprzedaży w małej firmie
i 8 strategii wyjścia z impasu

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.

Kto cię może polecić?


Tego dnia przyjechałam do HealthyFood, żeby odebrać rozpisany projekt obsługi klienta, który Agata miała dopracować przed naszym kolejnym zebraniem. Przypadkowo wpadłam na Tomka.

– Rozbolał mnie ząb, a mój dentysta ma kolejki przez najbliższe pięć dni. Za pięć dni to ja zdążę oszaleć! – powiedział Tomasz, którego nigdy wcześniej nie widziałam w tak poirytowanym stanie. To zwykle Roman wszystkim się emocjonował, a Tomasza trudno było jakkolwiek wyprowadzić z równowagi. Okazało się jednak, że bolący ząb z łatwością sprawia, że Tomkowi puszczają nerwy.

– Ok, a czego potrzebujesz? – zadałam mu już nawykowo pytanie jak coach i zaśmiałam się w duchu do samej siebie.

– To chyba jasne, że potrzebuję stomatologa! – powiedział Tomasz patrząc na mnie spode łba, jakbym nic a nic nie rozumiała z jego sytuacji. I tak w pewnym sensie było, nie pamiętam, żeby mnie bolał ząb, poza kilkoma sytuacjami z dzieciństwa, ale to wtedy były tak zwane mleczaki i dentystka je po prostu bezlitośnie usuwała.

– Znam świetny gabinet, który mieści się niedaleko. Od czasu do czasu do nich jeżdżę, gdy akurat potrzebuję i chcę zaoszczędzić czas. Są blisko i mają na miejscu kilka gabinetów – powiedziałam szybko, widząc, że potrzebne jest pilne rozwiązanie problemu, zanim Tomek na dobre straci cierpliwość przez to moje coachingowe gadanie.

– Ale czy polecasz ich usługi czy po prostu czasem jeździsz do nich na kontrolę, jak nie masz czasu? – zapytał z naciskiem

– No zaglądam do nich, wiesz ja tak naprawdę rzadko mam problemy z zębami, ale robiłam już u nich 3 plomby z jednym zamachem, szybko, trochę drogo, ale wygląda ładnie.

– Masz tam jakąś dentystkę, którą mogłabyś polecić? – Tomek dalej dopytywał się i to przypomniało mi jak ważne jest polecanie usług i produktów. Jak wielu ludzi najpierw pyta swoich znajomych o dany produkt, a dopiero potem dycedują się sami przetestować. Empatycznie spojrzałam na Tomasza i powiedziałam:

– Niestety nie pamiętam nazwiska osoby, u której ostatnio byłam, ale ten gabinet jest bardzo renomowany, dobrze urządzony, mają świetny sprzęt, a obsługa jest bardzo miła i profesjonalna. Powiem Ci, że duże wrażenie zrobiła na mnie miła muzyka, którą słychać z głośników w gabinetach. Mam wrażenie, że używają muzyki relaksacyjnej. To było moje największe zaskoczenie u nich i pomyślałam sobie WOW, oni myślą o tym, żeby klienci czuli się bezpiecznie i komfortowo. Jeśli zależy Ci na tym, żeby szybko załatwić sprawę to możesz tam spokojnie pojechać. Zadzwoń najpierw. Oto numer – podałam Tomaszowi telefon komórkowy, dzięki któremu mógł się połączyć z recepcją.

– Dziękuję – trochę mnie uspokoiłaś, bo początkowo myślałem, że mówisz mi o jakimś przypadkowym miejscu.

– Tomku, byłam tam kilka razy i zawsze mieli świetną obsługę, więc z czystym sumieniem mogę ci ich polecić.

* * *

Działania dla Twojej firmy:

Zastanów się jak często pytasz swoich znajomych o opinię na temat usług lub produktów, zanim zdecydujesz się skorzystać. Pomyśl o swoich przyjaciołach. Jak oni podchodzą do nowości. Na świecie jest mało pionierów, którzy idą na „pierwszy ogień” i testują wszystko co im się spodoba. Większość ludzi woli sprawdzone produkty, sprawdzone marki i sprawdzonych ludzi. Sprawdzonych przez kogo? Oczywiście przez innych. Łatwo ufają negatywnym opiniom na temat jakiegoś gabinetu, osoby lub rzeczy. Mniej ufnie podchodzą do pozytywnych opinii, chyba, że jest ich sporo lub są wygłaszane przez zaufane osoby. Pomyśl teraz jak wygląda Twoja marka na tym tle. Czy klienci chcą polecać Twoją markę swoim znajomym? Jak często to robią? Czy badasz to? Porozmawiaj z nowymi klientami dowiedz się skąd dowiedzieli się o Tobie. Najlepiej, jeśli wprowadzisz na stałe do swojej procedury sprawdzanie źródła klientów. Dzięki temu będziesz mógł koncentrować się na tych sposobach, które działają najskuteczniej. I nagradzać tych klientów, którzy Ciebie najczęściej polecają. Warto się zastanowić jak działają te mechanizmy w Twoim przypadku, wtedy będziesz mógł zacząć na nie wpływać.

Więcej przeczytasz w książce Up Marketing, której premiera zaplanowana jest na początek roku 2014.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej i być wśród osób, które wezmą w premierowym webinarze, wejdź na stronę >>

Comments

comments

 , , , , , , , ,

Nie ma jeszcze komentarzy.

Dodaj komentarz

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.


Przeczytaj poprzedni wpis:
Tworzenie, wizji, misji i celów w Twojej firmie – fragment książki Up Marketing

Zanim podejmiesz się pracy nad budowaniem strategii marketingowej warto przyjrzeć się swojej wizji, misji oraz celom, jak również postawić diagnozę....

Zamknij