cover book optin

Poznaj 8 przyczyn słabej sprzedaży w małej firmie
i 8 strategii wyjścia z impasu

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.

Plan rozwoju firmy

Jeżeli chcesz zbudować plan rozwoju firmy, sprzedajesz swoje produkty, musisz wiedzieć jaka jest twoja grupa docelowa. Określenie jej jest nieodłącznym elementem działań marketingowych, a więc aby skutecznie sprzedawać, osiągać duże zyski musisz dokładnie określić kim jest Twój klient. Aby to zrobić należy podjąć następujące kroki.

CECHY GRUPY DOCELOWEJ

Komu łatwiej jest coś sprzedać, komuś kogo dobrze znasz czy komuś obcemu? Oczywiście, że komuś znajomemu, gdyż znasz dobrze jego potrzeby i wiesz jak mu ten produkt pomoże. Budując relacje z klientami skracasz dystans między Wami i swobodniej przebiega komunikacja. Dlatego, na początku warto poznać swoich klientów. Aby określić grupę docelową, należy najdokładniej jak to możliwe określić jej strukturę demograficzną, społeczną, psychologiczną, finansową oraz kulturową. A także zrozumieć jakie są najgłębsze potrzeby klientów oraz jakich problemów chcą uniknąć.

PRODUKT – JEGO CECHY, WŁAŚCIWOŚCI, CO GO WYRÓŻNIA

Kolejnym etapem jest spojrzenie na swój produkt oczami klienta. Odpowiedz sobie na pytania: czym dla Twojego klienta jest to, co oferujesz, jakie korzyści osiągnie i czego uniknie. I najistotniejsze pytanie – jakie są unikalne cechy Twojego produktu. Przy czym zwróć uwagę na to, że jeżeli sprzedajesz towar dla dzieci, to niekoniecznie one są twoją grupą docelową, gdyż to nie dzieci płacą za zakupy. Chcę Ci w ten sposób uświadomić, jak niezbędne jest dokładne poznanie tego obszaru oraz to, że nie zawsze użytkownik jest jego nabywcą.

NISZA RYNKOWA, SPOSOBEM NA SUKCES

Jeśli sprzedajesz słodycze, zapalniczki, materiały biurowe czy chusteczki wybranie grupy docelowej może się wydawać pozornie trudne, dlatego że są to produkty codziennego użytku i używają ich wszyscy. Nie możesz jednak kierować swojej oferty do wszystkich, ponieważ im większa jest grupa docelowa tym trudniej do niej dotrzeć. Wyobraź sobie książkę telefoniczną. Część osób, które się w niej znajdują znasz dobrze i możesz dużo powiedzieć na temat ich zainteresowań. Innych znasz tylko powierzchownie. Nawet jeśli Twoja grupa docelowa będzie mało liczna, ale prawidłowo rozpoznana masz większe szanse na powodzenie. Skoncentruj się na niszy.

MIEJSCE NA REKLAMĘ

W zależności od tego jaka jest grupa docelowa, można wybrać miejsca, w których Ci klienci pojawiają się najczęściej, po to aby mieli oni możliwość poznania Twojej oferty. Jeśli do grupy docelowej należą mężczyźni w wieku 65+ najprawdopodobniej nie trafimy na nich w Internecie, ale np. lokalna gazeta jest odpowiednim miejscem na działania marketingowe. Gdy zaś klientami będą dzieci w wieku gimnazjalnym, najłatwiej będzie je można znaleźć na portalach społecznościowych.

Określenie grupy docelowej w ramach tworzenia planu rozwoju firmy jest ogromnie ważnym elementem Twojej strategii, dlatego, jeśli jeszcze jej nie określiłeś lub nie jesteś pewien czy zrobiłeś to dobrze wejdź na stronę www.powiekszsprzedaz.pl, a tam w wideo opowiem Ci jak określić dokładnie swoją grupę docelową oraz w jaki sposób zbudować listę klientów.

Zapraszam cię również to obejrzenia nagrania wideo, które zamieszone jest powyżej.

Jeżeli to, co robię podoba Ci się i rozważasz zatrudnienie mnie jako coacha, zapisz się na bezpłatną konsultację.

Comments

comments

 , , ,

Nie ma jeszcze komentarzy.

Dodaj komentarz

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.


Przeczytaj poprzedni wpis:
Jak osiągać sukcesy w rozwoju swojej małej firmy? 7 sprawdzonych sposobów WEBINAR

Nie jesteś zadowolony z szybkości rozwoju Twojego biznesu? Masz zbyt mało klientów? Klienci nie zamawiają tyle, ile byś oczekiwał? Rozwiąż...

Zamknij