cover book optin

Poznaj 8 przyczyn słabej sprzedaży w małej firmie
i 8 strategii wyjścia z impasu

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.

Strategie marketingowe

Dziś chcę podać Ci w kilku punktach jak powinna wyglądać strategia marketingowa, co powinno się na nią składać i jak określić budżet marketingowy oraz co wziąć pod uwagę przy kontroli procesu.

1. Jak powinna być stworzona strategia marketingowa?

  • Po pierwsze strategia musi wynikać z globalnej strategii i misji firmy.
  • Musi realizować cele firmy.
  • Strategię należy opracować na podstawie analizy rynku i konkurencji oraz analizy wewnętrznej sytuacji firmy.
  • Bardzo ważne jest byś wziął pod uwagę dostępne zasoby czyli budżet marketingowy firmy.

2. Następnie ustal dobrze cele dla strategii marketingowej.

Najlepiej jeśli każdy cel rozważysz wzorując się na modelu SMART.

Rozpisz dany cel firmy S – szczegółowo. Potem sprawdź czy jest M – mierzalny, czyli po czym poznasz, że osiągnąłeś cel? A – cel powinien być ambitny, więc rozplanuj każde działanie i zadaj sobie pytanie czy na pewno jest to dokładnie to co chcesz osiągnąć? Nie zapomnij zdać sobie sprawy z tego, że plan i cel powinny być R – realne. Na końcu spróbuj wyznaczyć T – datę osiągnięcia celu.

3. Ustal dobrze konstrukcję planu marketingowego. Zadaj sobie serię następujących pytań:

– Co ja i mój zespół zamierzamy zrobić?

– Jak zamierzamy to zrobić?

– Kiedy zamierzamy zacząć działać?

– Za ile zamierzamy to wykonać?

4. Czy wiesz jak określić budżet marketingowy?

Możesz to zrobić na 4 sposoby:  na podstawie możliwości firmy, na podstawie szacowanych wydatków konkurencji, wybierając % obrotów, jaki chcesz na to przeznaczyć lub  ustalając wg wypadkowej  zadań jakie chcesz osiągnąć w danym czasie. Wybierz formę najlepszą dla siebie.

5. Kontroluj proces. Co wziąć pod uwagę?

  • Efekty działań marketingowych pod kątem zwiększenia sprzedaży oraz zwiększenia udziału w rynku.
  • Wskaźnik wydatków marketingowych w realizacji do wielkości sprzedaży.
  • Rentowność.
  • Efektywność poszczególnych instrumentów marketingowych.

Życzę Ci powodzenia w budowaniu strategii marketingowej Twojego przedsiębiorstwa!

Jeżeli to, co robię podoba Ci się i rozważasz zatrudnienie mnie jako coacha, zapisz się na bezpłatną konsultację.

Comments

comments

 , , ,

Nie ma jeszcze komentarzy.

Dodaj komentarz

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.


Przeczytaj poprzedni wpis:
Jak podnieść sprzedaż?

Partnerzy strategiczni – to ludzie, organizacje, które mają wpływ na funkcjonowanie Twojej firmy, na jej działania, decyzje, efekty. Oraz skutecznie...

Zamknij