Strategie marketingowe cz.1
Każdy z nas wie, że marketing to nazwa, logo, reklama, plany rozwoju firmy, itp. Strategii marketingowych jest mnóstwo. Chciałabym dziś skupić się na marketingu partyzanckim. W tym i kolejnym artykule skupię się na zaprezentowaniu Tobie cech tej strategii, abyś miał świadomość jakie korzyści płyną z tej formy marketingu. Źródłem, na którym chcę się oprzeć jest książka pt. „Marketing partyzancki. Jak czerpać duże zyski z małej firmy”.
Cechy marketingu partyzanckiego.
- Podstawową inwestycją w takiej strategii powinna być wyobraźnia, czas i energia. Odwrotnie niż w marketingu tradycyjnym, gdzie zdecydowaną przewagą jest skupienie się na pieniądzach , które napędzają cały rozwój marketingu.
- Marketing partyzancki jest przeznaczony dla właścicieli małych firm, z dużymi marzeniami.
- Podstawowym miernikiem dla partyzantów jest zysk, a nie wielkość sprzedaży – tak jak w marketingu tradycyjnym.
- Marketing dla małych firm opiera się na prawach dotyczących zachowania ludzi, żeby decyzje były trafniejsze, poparte psychologią. W tradycji bywa jednak tak, że bazuje się na ocenie własnej, na metodzie prób i błędów, które płyną z doświadczenia.
- Marketing partyzancki sugeruje się trzymanie koncentracji, czyli celem będzie stworzenie standardu doskonałości tym obrębie.
- „Tradycyjny marketing zachęca o liniowego rozwoju działalności poprzez dodawanie nowych klientów. Marketing partyzancki również nie broni się przed nowymi klientami i dokłada starań, by stale zwiększać ich liczbę, ale nakłania do rozwoju geometrycznego. Marketingowi partyzanci muszą starać się o jak największą ilość transakcji z obecnymi klientami, o większe transakcje w wyniku polecenia, wykorzystując potęgę kontynuacji kontaktu z klientem i dbając o niezwykle dobrą obsługę.”[1]
Już za tydzień kolejne sześć cech jednej ze strategii marketingowej, którą jest marketing partyzancki. Bądź czujny, a jeżeli to, co robię podoba Ci się i rozważasz zatrudnienie mnie jako coacha, zapisz się na bezpłatną konsultację.
[1] Jay Conrad Levinson. Marketing partyzancki. Jak czerpać duże zyski z małej firmy.
[…] Strategie marketingowe […]