Zarządzanie przedsiębiorstwem
Co jest kolejnym elementem w zarządzaniu przedsiębiorstwem tuż po ustaleniu strategii? –
Budowa listy adresowej. Jest to jedna z podstawowych rzeczy jakie powinien robić przedsiębiorca. Należy stworzyć bazę mailową, albo bazę z większą ilością danych. Można do tego wykorzystać gotowy system CRM np. na zoho.com, albo system Google. Baza potencjalnych klientów, którzy zgodzili się na otrzymywanie wiadomości i korespondencji jest niezwykle cenna, ponieważ tworzymy sobie w ten sposób możliwość sprzedawania tym klientom naszych produktów. Aktualnie do tej grupy narzędzi, którymi możemy się posługiwać w celu promocji naszych produktów doszły strony na Facebooku i kontakty w mediach społecznościowych. Do zbierania danych używane są systemy takie jak IMPLEBOT.PL, Mailchimp.com, Freshmail.pl, freebot.pl, Fump.
Następnym etapem w zarządzaniu przedsiębiorstwem, gdy już mamy bazę danych klientów, jest przygotowanie i rozpisanie systemu kontaktowania się z nimi. Należy zaplanować go w sposób dostosowany do specyfiki klienta oraz przemyśleć ilość wysyłanych informacji w taki sposób, żeby nie zasypać klienta mailingami. Ważne jest również to, aby proporcja pomiędzy reklamami, a wiadomościami edukacyjnymi była minimum 1 do 3, czyli jedna reklama do 3 wiadomości, które klient uzna za cenne dla siebie. Cykl powinien też być oparty o dobrze opracowany system promocji produktów. Pamiętaj, że jeśli masz produkt podstawowy, to najpierw powinieneś jego promować, a dopiero potem produkty komplementarne.
Jeżeli to, co robię podoba Ci się i rozważasz zatrudnienie mnie jako coacha, zapisz się na bezpłatną konsultację.
Nie ma jeszcze komentarzy.