Plan rozwoju firmy
Rozejrzyj się po swoim mieszkaniu, domu, zwróć uwagę na to ile i jakie popularne marki znajdziesz w swoim otoczeniu. Laptop, samochód, odzież… Jest ich kilka, może kilkanaście, prawda? Znaczenie marek w naszym społeczeństwie cały czas wzrasta. Często nawet nieświadomie identyfikujemy się z nimi, mają one na nas czasami duży wpływ.
Podam Ci przykład – Volkswagen Garbus. Nie ma chyba na świecie osoby, która nie wie jak wygląda ten samochód. Ta marka przetrwała kilka pokoleń i nadal cieszy się dużą popularnością. Jakie czynniki mają wpływ na to, że od 1938 roku udało się sprzedać 22 miliony egzemplarzy[1]? Co jest tego tajemnicą? Jaki był plan twórców i jaki to ma wpływ na plan rozwoju firmy?
Matthew W. Ragas i Bolivar J. Bueno, autorzy książki Potęga kultowej marki spisali 7 zasad budowania świadomości kultowej marki, którym warto się przyjrzeć jeśli chcesz, aby Twoja firma stała się rozpoznawalna.
Zapraszam Cię do śledzenia cyklu, w którym co tydzień będę omawiać każdą z poszczególnych zasad.
Jednak już dziś przyjrzyj się poniższym maksymom i odpowiedz na pytanie: Co oznacza dla mnie ta dana zasada? Jak mogę przełożyć te przepisy na plan rozwoju firmy, która należy do mnie? Spróbuj rozwinąć poszczególne punkty, a już wkrótce będziesz mógł porównać swoje odpowiedzi ze zdaniem autorów Potęgi kultowej marki.
Siedem zasad budowania świadomości kultowej marki:
- Konsument chce należeć do grupy, która się czymś wyróżnia.
- Twórców kultowych marek cechuje odwaga i determinacja.
- Kultowe marki sprzedają styl życia.
- Stwórz grupę “wyznawców” Twojej marki.
- Kultowe marki zawsze tworzą społeczności swoich klientów.
- Kultowe marki zaspokajają wszystkie potrzeby klienta.
- Kultowe marki promują poczucie wolności i czerpią siłę od swoich wrogów[2].
Śledź cykl i zapraszam do przeczytania kolejnego wpisu już w następnym tygodniu.
Jeśli jesteś zainteresowany jak powiększyć sprzedaż wejdź na www.powiekszsprzedaz.pl i zapisz się na listę!
[1]B. J. Bueno, M. W. Ragas, Potęga kultowej marki, 2002, s. 33.
[2] B. J. Bueno, M. W. Ragas, Potęga kultowej marki, 2002, s. 29.
Nie ma jeszcze komentarzy.