cover book optin

Poznaj 8 przyczyn słabej sprzedaży w małej firmie
i 8 strategii wyjścia z impasu

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.
3d vector graph

Zbuduj otoczkę wokół produktu

Chcesz podnieść sprzedaż w Twojej firmie? Musisz zatem zwiększyć wartość postrzeganą produktu. To jeden z fundamentalnych i najważniejszych czynników, który bierze się pod uwagę tworząc nowy produkt.

Poznaj pięć zasad i pytań na jakie powinieneś sobie odpowiedzieć, a  których zastosowanie  otworzy Ci drogę do osiągnięcia zamierzonego celu;

Musisz zatem wiedzieć jak zwiększyć wartość postrzeganą produktu. Aby tego dokonać konieczne jest uwzględnienie kilku zasad: Klientowi obiecać trzeba korzyści, trzeba poinformować jak reklamowany produkt odmieni jego życie, jakie są możliwości praktyczne danego produktu i co sprawia, że jest on jedyny w swoim rodzaju.

Pamiętaj, że WOK (Wielka Obietnica Korzyści) oddziałuje na postrzeganie tylko wtedy, gdy odbiorca w nią wierzy. Zatem dowody są niezbędne. Musisz udowodnić to, co mówisz!

Kolejny aspekt to zaufanie. Aby zyskać zaufanie klienta potrzebny jest autorytet osoby sprzedającej produkt. Klient, mając przed sobą osobę z autorytetem ufa jej, zwraca uwagę na to co ona mówi i pisze.

Zwiększając wartość postrzeganą produktu musisz pamiętać jak istotna jest reputacja firmy. Klient powinien dokładnie widzieć co wyróżnia firmę sprzedającą dany produkt od innych firm i dlaczego warto wybrać właśnie tę.

Istotne jest też poinformowanie o wysiłku włożonym w powstanie produktu, a konkretniej: odpowiedz na pytanie jak produkt powstał, jaki nakład pracy, siły roboczej i inwestycji był konieczny do jego stworzenia.

Wartość postrzeganą produktu w dużej mierze budują znajomi, którzy relacjonują jak produkt odmienił ich życie.

Kolejny krok to sposób prezentacji ceny. Jeżeli informujemy o nowej niższej, promocyjnej cenie, przekonajmy potencjalnego klienta, że mówimy prawdę, zaprezentujmy starą cenę, która była wyższa i która tego a tego dnia powróci, a na samym końcu dopiero, pokażmy cenę ostateczną.

Warto aby klient znał powód obniżek cen, objaśnijmy dlaczego cena będzie wyższa, tym samym zasugerujmy, że najlepszy moment do zakupu jest TERAZ.

Przypnijmy do swojej oferty relacje osób znanych lub celebrytów, zachwalających produkt.

Dzięki zwiększeniu wartości postrzeganej możesz powiększyć cenę. Zbadaj czy to prawda.

I tutaj zadanie dla Ciebie.

Znajdź w swojej firmie produkty, których cenę możesz podnieść, wypisz wnioski, które pozwolą Ci sprawdzić czy możesz wykorzystać tę strategię w tworzeniu swojego własnego produktu. Trzecią już zasadą budowania otoczki wokół produktu, jest zapewnienie gwarancji satysfakcji.

Kolejne zadanie dla Ciebie

Zastanów się jak możesz wprowadzić taką gwarancję w swojej firmie.

Wreszcie przechodzimy do konstruowania oferty.

Zastosuj System 4MAT (wyniki badań nad procesem uczenia się Berenice McCarthy). Zamieść w swojej ofercie odpowiedzi na 4 zasadnicze pytania: Dlaczego?, Co?, Jak?, Co jeśli?.

Ostatni aspekt to budowanie systemu obsługi klienta.

Znajdź firmę, w której lubisz kupować i wypisz wszystkie elementy, które sprawiają, że chcesz i lubisz te firmę, wypisz co mógłbyś skopiować z systemu tej firmy i wprowadzić u siebie.

Te techniki są niezwykle proste a efektywne. Pamiętaj, że klient musi czuć, że produkt jest wartościowy i lepszy od oferowanego przez konkurencję. Odpowiedz na pytania, rozwiąż zadania i sprawdź jak zastosowanie powyższych czynników wpłynie na sprzedaż w Twojej firmie. 

Jeśli chcesz otrzymać wsparcie odnośnie powyższego tematu zapisz się na bezpłatną konsultację.

Comments

comments

 , ,

Nie ma jeszcze komentarzy.

Dodaj komentarz

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.


Przeczytaj poprzedni wpis:
Dlaczego warto budować z klientami relację i zająć się “luką doznaniową”

Targi to świetne miejsce do budowania relacji z potencjalnymi klientami. Spędziłam na targach mnóstwo czasu i powiem Ci, że większość...

Zamknij