cover book optin

Poznaj 8 przyczyn słabej sprzedaży w małej firmie
i 8 strategii wyjścia z impasu

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.
Powieksz-sprzedaż-w-8-tygodni-monitor_ebook

Zanim skonstruujesz dobrą ofertę… – fragment najnowszego eBooka

Tomek i Roman byli bardzo zadowoleni i lekko zaskoczeni wynikami mojego ostatniego spotkania z handlowcami i Agatą, która zajmowała się w firmie marketingiem. Ich zdziwienie wiązało się przede wszystkim z tym, jak szybko udało mi się dotrzeć do członków zespołu i zaangażować ich we współpracę nad poprawieniem sprzedaży w firmie. Wyjaśniłam im, że udało się to tylko dlatego, że poznałam wcześniej ich wartości i to, co jest dla nich istotne, ponadto mówiłam ich językiem, opowiedziałam dlaczego to spotkanie jest tak istotne i podkreślałam korzyści, które oni postrzegają jako ważne dla siebie. Pokazałam również dlaczego warto zająć się tym tematem, co możemy zrobić, jak to zrobić, co jeśli wykonamy pracę dobrze i co jeśli sprawę pozostawimy samej sobie.

System 4MAT

– Wykorzystałam w komunikacji z nimi SYSTEM 4MAT, który jest świetną metodą, służącą do konstruowania bardzo dobrych ofert. To wynik badań nad procesem uczenia się Berenice McCarthy. Pracowała w szkole i zauważyła, że dzieci przyswajają sobie wiedzę na 4 sposoby: pierwsza grupa zadawała zwykle pytania Dlaczego?. Dotyczyły one przyczyn zjawisk. Druga grupa pytała o fakty, chciała się dowiedzieć co konkretnie jest do zapamiętania, zrobienia czy zrozumienia. Zadawała pytanie Co? Trzecia grupa dzieci uczyła się poprzez zrozumienie jak? Jak mają wykonać dane zadanie, jak to się dziej, że dany proces przebiega w taki a nie inny sposób? Natomiast czwarta grupa chciała poznać następstwa i pytała Co jeśli? Co się wydarzy, jeżeli coś zrobię, a co się wydarzy, jeżeli tego nie zrobię? Później został na tej podstawie opracowany system 4MAT, który mówi o stylach uczenia się i zapamiętywania informacji [1]. U każdego dominuje jeden z tych sposobów, ale potrzebuje on wszystkich 4 przekazów, żeby dana informacja dotarła do niego w sposób efektywny. Dodatkowo mówiłam o sprawach, które im wszystkim „leżą na wątrobie”, więc mieli motywację. To pokazuje, że jeśli potraficie być elastyczni i mówić w taki sposób do odbiorców, żeby dotrzeć do wszystkich typów osobowości, to łatwiej osiągnąć zamierzone efekty. To jest właśnie miara skuteczności, która bazuje na elastyczności komunikacji.

 


[1]    Bernice McCarthy, The 4Mat System; Teaching to Learning Styles with Right/Left Mode Techniques, Excel, Incorporated, Illinois 1981

*Czytasz właśnie zbiór moich doświadczeń, podczas pracy z różnymi klientami, którym miałam przyjemność doradzać przez ostatnie kilka lat. Historia zbudowana jest pojedynczych realnych sytuacji połączona w fikcyjną metaforę dla ochrony osób i firm. Jakakolwiek zbieżność imion oraz firm może być jedynie przypadkowa. 

Jeśli chcesz otrzymać wsparcie odnośnie powyższego tematu zapisz się na bezpłatną konsultację.

Comments

comments

 , , , , , , , , , , , , ,

Nie ma jeszcze komentarzy.

Dodaj komentarz

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.


Przeczytaj poprzedni wpis:
Jak powiększyć sprzedaż w firmie? – fragment najnowego eBooka

Budowanie kontaktu i porozumienia Postanowiłam zacząć od podstaw. Zawsze, gdy pracowałam z klientem musiałam najpierw poznać grupę odbiorczą i dowiedzieć...

Zamknij